چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

پذیرش سهام شرکت بورس در تابلو‌های بازارها نیازمند بررسی‌های مالی بسیاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، یکی از اعضای شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی با بیان مطلب بالا گفت: طبق اساسنامه شرکت بورس دریافت حق پذیرش از شرکت‌های در حال ورود و مبلغی بابت باز و بسته شدن نمادها از اصلی‌ترین منابع درآمدی شرکت بورس به شمار می‌رود. البته با توجه به نوع ماهیت شرکت، امکان انجام فعالیت دیگری مانند تحلیل و...  وجود ندارد زیرا درصورت انجام هر فعالیت دیگری بازار تحت‌تأثیر قرار گرفته و با بحران مواجه می‌شود.

هوشنگ خستویی ادامه داد: فارغ از کمک‌هایی که سازمان به شرکت بورس می‌کند این شرکت دارای هزینه‌های زیادی مانند پرداخت حقوق، مالیات، پاداش، بیمه و... است که از سود آن کسر می‌شود. از آنجا که ارائه خدمات پذیرش و خدمات برای شرکت‌های پذیرفته شده مهم‌ترین منابع درآمدی شرکت هستند، باید مراقب بود تا همواره حقوق سهام‌داران رعایت شود.

وی در پاسخ به این سؤال که ضرورت پذیرش سهام شرکت بورس در بورس چیست، گفت: درصورت ورود به بورس، سهام این شرکت در اختیار بخش عمومی قرار گرفته و سهام داران نیز انتظار دریافت سود از شرکت را دارند.

البته در آن صورت نیز باید به ترکیب سهام داران دقت کرد، چراکه اگر یک شرکت قوی تعداد زیادی از سهام را در اختیار بگیرد می‌تواند از شرکت‌های هم صنعت خود به شدت حمایت کند. البته از آنجا که هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند بیش از 5/2 درصد از سهام شرکت را در اختیار بگیرد باید منتظر تشکیل هیات‌مدیره ماند.

کد خبر 49726

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز