یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

گروه بورس: هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، عملکرد علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس را ‌مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، روز شنبه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شد و براساس آن 250 ریال سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد.

هر چند تلاش مدیریت شرکت بورس بر این بود تا برای اجرای طرح‌های آتی شرکت مبلغ 180 ریال بین سهامداران تقسیم شود اما در نهایت پس از بحث‌های فراوان، سهامداران با این مبلغ موافقت نکردند و قرار شد تا 250 ریال سود نقدی بین سهامداران تقسیم شود و این موضوع به تصویب مجمع عمومی شرکت رسید.

همچنین این مجمع، پذیرش شرکت بورس در بازار سرمایه را پس از کسب مجوزهای لازم سازمان بورس و اوراق بهادار و افزایش سرمایه 5 میلیارد تومانی تصویب کرد.

اما آخرین اخبار و گزارش‌ها از  تغییرات مدیریتی در  شرکت بورس حاکی از آن است که هیأت مدیره و سهامداران از نحوه عملکرد مدیرعامل رضایت دارند.

شرکت بورس اوراق بهادار در حال حاضر بالاترین مقام اجرایی بازار سرمایه محسوب می‌شود.

نصرالله برزنی عضو هیأت‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار درباره عملکرد  رحمانی به همشهری گفت: عملکرد   وی خیلی بالاتر از آن چیزی بود که در زمان انتصاب وی به‌عنوان مدیرعامل انتظار داشتیم.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره شرکت بورس از عملکرد رحمانی رضایت کامل دارد، گفت: هیأت مدیره شرکت بورس فعالیت‌های وی را کاملاً مثبت ارزیابی می‌کند و اساساً در زمان انتصاب فکر نمی‌کردیم که عملکرد وی تا این حد مثبت باشد.براساس قوانین، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار برای یک دوره 2 ساله انتخاب می‌شود و انتخاب مدیرعامل با رأی اعضای هیأت مدیره انجام می‌شود.

اعضای هیأت مدیره شرکت را نیز مجمع این شرکت انتخاب می‌کند.دوره مدیرعاملی رحمانی از مهرماه سال 85 آغاز شده و در مهرماه سال جاری به پایان می‌رسد.

گزارش مجمع

اما علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس ضمن ارائه گزارش از عملکرد سالانه، از برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه  5 میلیارد تومانی در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: برنامه ما این است که در مهرماه سال جاری با برگزاری مجمعی، هم اساسنامه شرکت را اصلاح کنیم و هم سرمایه شرکت را افزایش دهیم.

وی در ادامه در مورد اهداف و برنامه‌های سال  87 تصریح کرد: برنامه  ما برای سال جاری کسب حداقل  20 درصدی بازدهی نقدی برای سهامداران و افزایش گردش ریالی سهام به‌میزان 10 درصد است.

وی افزود: پیش‌بینی‌ این است که در سال جاری ارزش بازار 40 درصد و در حدود 20 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.رحمانی درباره ترکیب درآمد‌زایی شرکت گفت: در حال حاضر 28/56 درصد از درآمد شرکت از محل دریافت کارمزد معاملات است و 41/26 درصد آن نیز به کارمزد ارائه خدمات به کارگزاران اختصاص می‌یابد. ضمن اینکه 6/14 درصد از درآمد شرکت نیز مربوط به حق پذیرش و درج شرکت‌ها در بورس می‌شود. 

تقسیم‌بندی بازار در اردیبهشت

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در ادامه از تقسیم‌بندی بازار تا آخر اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: برنامه ایجاد بازار اول و بازار دوم تا اواخر اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد. براساس دستور‌العمل جدید پذیرش، ما در بازار اول 2 تابلو و در بازار دوم یک تابلو خواهیم داشت و این یعنی اینکه عملاً یک تابلو به جمع تابلوهای بورس اضافه خواهد شد.

کد خبر 49355

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز