همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری گفت: برای سازندگی ایران اسلامی و رفع نابسامانی‌ها باید به اصل فرهنگ انقلاب و دستورات اسلام برای اداره کشور رجوع کنیم.

 به گزارش واحد مرکزی خبر احمدی‌نژاد در دیدار طلاب ، علما و روحانیون استان همدان با تاکید بر ضرورت استفاده از آموزه های دینی در جهت رفع مشکلات کشور، تصریح کرد : حاکمیت اسلام صرفا یک تابلو و نماد نیست ، اسلام برای اصلاح اوضاع فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی کشور برنامه دارد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اعتقادی به بنیان های اقتصادی نظام سرمایه داری ندارد، خاطر نشان کرد : کسانی در کشور خیال می‌کنند با فرمول های نظام سرمایه داری می‌توان اوضاع اقتصادی را اصلاح کرد؛ در صورتی که این نظام ها در حال اضمحلال و به پایان تاریخ رسیده اند.

وی افزود: اصل فلسفه انقلاب اسلامی ایران این بود که بر مبنای نظام‌های غربی حرکت نکند و امروز اگر مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد، به خاطر بی توجهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

رییس قوه مجریه با اشاره به اینکه عده‌ای در برابر سیاست‌های دولت مقاومت می‌کنند و با تبلیغات منفی، اجازه نمی‌دهند این سیاست‌ها آن گونه که هست اجرا شود، گفت : این عده ناجوانمردانه دولت را تخریب می‌کنند؛ در صورتی که همان مقدار جزیی از سیاست‌های دولت که تاکنون اجرا شده، آثار مثبتی در جامعه داشته است و به فضل الهی از عقبه های سنگینی که در مقابل برنامه های دولت طراحی شده بود، عبور کرده‌ایم.

آقای احمدی‌نژاد با بیان اینکه اسلام بر اجرای عدالت در همه امور تاکید دارد، افزود : دولت تلاش کرده که سیاست های خود را بر مبنای عدالت ترسیم کند ، دولت معتقد است اگر مالیات به صورت عادلانه اخذ نشود، موجب ثروت‌های بادآورده می‌شود و این ثروت ها جامعه را به فساد می‌کشاند ، از این رو دولت تاکید دارد که مالیات به صورت عادلانه اخذ شود.

وی افزود: سیاست دولت این است که همه مردم در برابر قانون یکسان باشند و نباید به گونه ای این احساس در مردم به وجود آید که افرادی که قدرتمند هستند در برابر تخلفات خود مصونیت دارند.

رییس جمهور اضافه کرد: نرخ سود سابق بانکی اشکال شرعی دارد و باید عقود اسلامی به طور کامل عملیاتی شود و در چنین صورتی است که اقتصاد شکوفایی به وجود خواهد آمد و کشور به پیشرفت کامل خواهد رسید.

وی تاکید کرد: هنوز سیاست‌های دولت به طور کامل اجرا نشده و عده ای در مقابل آن به مقاومت و ایستادگی برخاسته‌اند اما به فضل الهی مقاومت‌های‌شان در هم خواهد شکست.

احمدی نژاد افزود: دستورات اسلام در زمینه اقتصاد و دیگر امور کشور باید اجرا شود و دولت در این مسیر حرکت می‌کند. رییس جمهور گفت: اگر بنا است در کشورمان سازندگی اتفاق بیفتد، باید به همه نقاط کشور توجه کرد و اتفاقا باید به محروم ترین و دور افتاده ترین نقاط اولویت داده شود.

رییس قوه مجریه خاطر نشان کرد : دولت نهم از اندیشه انقلاب اسلامی به طور مستدل و قاطع حمایت می‌کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علمای استان همدان ، شهر همدان، روحانیت و حوزه علمیه و مردم این شهر را کانون حرکت های انسان ساز و تعالی بخش کشور دانست و گفت: همدان پشتوانه محکم و مستحکم انقلاب اسلامی است.

رییس جمهور تربیت و پرورش انسان ها را مهمترین و اصلی ترین هدف حوزه های علمیه دانست و اظهار کرد: به فضل الهی حوزه و مدارس علمیه ایران، همواره پرچمدار ساختن و تربیت انسانها و دفاع از کرامت آنان بوده است.

وی اضافه کرد:هیچ اتفاق مهمی در دنیا رخ نخواهد داد مگر اینکه انسانها ساخته شوند و در جمهوری اسلامی با آرمانهای بلند تاریخی و جهانی، هیچ کاری مهمتر از ساختن انسانها نیست.

رییس جمهور گفت:روحانیت اسلام همیشه در جبهه عدالت و دفاع از حقوق ملت و مظلومان بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به تقویت ارتباط حوزه علمیه و دولت، اظهار داشت: پیش از این به گونه ای تبلیغ کرده اند که ارتباط دولت و حوزه به امری ممنوعه تبدیل شود و این یک اشتباه است. مگر می شود حوزه از نیازهای جامعه و مسایل حکومت برکنار باشد.البته معنای این حرف این نیست که دولت می خواهد در نظریه پردازی های حوزه علمیه دخالت کند. ما نیازهای جامعه را به حوزه ها منتقل می کنیم وانتظار پاسخ اسلامی برای آن را داریم.

رییس قوه مجریه با اشاره به اینکه بدون مدیریت و حاکمیت انسان کامل، استعدادهای انسانی شکوفا نمی شود، تصریح کرد: همه مشکلات عالم به خاطر مدیریت طاغوت ها است.

رییس جمهور اضافه کرد: مشکل اصلی جهان به خاطر غفلت ازسیره ائمه (ع) است.

کد خبر 49791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز