جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهاردهمین جشنواره یک هفته با کانون، از روز 7 اردیبهشت کودکان و نوجوانان ایرانی را با فرهنگ و ادبیات شفاهی سرزمین هزار نقش ایران آشنا می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره از روز 7 اردیبهشت  با عنوان نقش خورشید در تهران و شهرهای مختلف  کشور، تلاش می‌کند قصه‌ها، مثل‌ها، لالایی‌ها، ادبیات شفاهی، لباس‌ها و صنایع دستی ایرانیان را به بچه‌ها  معرفی کند.

جشنواره یک هفته با کانون همه ساله با هدف آشنایی کودکان و خانواده ها با فعالیت های کانون در سراسر کشور برگزار می شود که اکنون خدمات فرهنگی و هنری خود را از طریق بیش از 750 کتابخانه به بچه های ایرانی ارایه می دهد.

علاوه بر این قصه‌گویی و برپایی کارگاه‌های هنری در رشته‌های نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی، کارگاه‌های ادبی و اجرای نمایش عروسکی از جمله برنامه‌هایی است که بر جذابیت های جشنواره یک هفته با کانون خواهد افزود که تا روز 12 اردیبهشت در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران ادامه می یابد.

همچنین مجموعه ای از جزوه های پژوهشی مربیان و اعضاء کانون نیز با محوریت موضوع‌های اصلی جشنواره در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش 5 استان کشور نیز در ویژه برنامه هایی جداگانه طی روزهای جشنواره تلاش می کنند ضمن ایجاد فضایی شاد و جذاب، در عین حال با دعوت از چهره ها و مفاخر فرهنگی و هنری، استان شان را به بازدید کنندگان معرفی کنند.

 برنامه های عصرانه به ترتیب روزهای 8 تا 11 اردیبهشت ساعت 16 تا 18 توسط استان های مازندران،خراسان رضوی،کرمانشاه، تهران و بوشهر با برنامه هایی مانند موسیقی،شعر خوانی،خواندن لالایی های محلی،چوب بازی و سخنرانی چهره های شاخصی مانند دکتر کزازی،استاد مرتضی احمدی،استاد جولایی، دکتر یاوری و دیگر شخصیتهای فرهنگی، هنری و دانشگاهی به اجرا در می آید.

جشنواره یک هفته با کانون با عنوان نقش خورشید طی آیینی ساعت 9 صبح روز 7 اردیبهشت گشایش می یابد و تا روز 12 اردیبهشت صبح ها ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها 14 تا 18 در مرکز آفرینش های فرهنگی،هنری کانون واقع در خیابان حجاب پذیرای علاقه مندان به فرهنگ و هنر سرزمین هزار نقش ایران است.

کد خبر 49837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز