یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: با خروج داوود دانش جعفری از وزارت امور اقتصادی و دارایی، احتمال تغییر سه معاون این وزارتخانه در پی حضور حسین صمصامی در نقش سرپرستی وزارت اقتصاد قوت گرفت.

صمصامی که از او به‌عنوان وزیر آتی امور اقتصادی و دارایی یاد می‌شود، از هم اکنون رایزنی‌های خود را برای تعیین جانشین‌های حمیدرضا پور محمدی، معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی، غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ و هاشم رهبری، رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی آغاز کرده است. این تغییرات در اعتراض به روند اعطای تسهیلات بانکی، نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی و وقوع نارضایتی‌های محمود احمدی‌نژاد از عملکرد گمرک صورت خواهد گرفت.

به اعتقاد آگاهان امر معاون امور بانکی وزارت اقتصاد اولین معاونتی خواهد بود که تغییر خواهد کرد، چرا که محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی نیز هفته گذشته پس از برگزاری جلسه راهبردی آن وزارتخانه به صراحت به انتقاد از گزارش معاونت بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد پرداخت و مدعی شد که توزیع اعتبارت بانکی انحراف بسیاری از تولید داشته و با جذب در بخش مسکن و دلالی موجب رشد نرخ تورم شده است. پورمحمدی در زمان وزارت صفدر حسینی در نیمه دوم دولت دوم محمد خاتمی به معاونت بانکی وزارت اقتصاد انتخاب شد.

او پیشتر مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد بود. همچنین کرد زنگنه، رئیس سازمان امور مالیاتی دولت خاتمی، در دولت نهم به‌عنوان رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ منصوب شد. از همان ابتدای این انتساب، کارشناسان موفقیت چندانی برای او که یک مالیاتچی با سابقه است، در این سمت غیرتخصیص پیش‌بینی نکردند.

او در دوران خاتمی تحقق درآمد‌های مالیاتی کشور را به مرز 98 درصد رساند. همچنین هاشم رهبری نیز انتخاب دانش جعفری برای رئیس‌کلی گمرک کشور بود ولی گفته می‌شود، احمدی‌نژاد از عملکرد او ناراضی است.

دانش جعفری در دوران وزارت خود معاون اقتصادی، معاون خود در گمرک، معاون منابع انسانی و معاون پارلمانی را تغییر داد و با پورمحمدی و کرد زنگنه ادامه همکاری داد.
 با این وجود شنیده می‌شود با اعلام نارضایتی پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهوری از رویکردهای اقتصادی، مجموعه وزارت اقتصاد بالافاصله پس از انجام مراسم معارفه صمصامی به‌عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی و به لحاظ نزدیکی او به صمصامی به‌نظر می‌رسد، تغییرات گسترده‌ای در معاونان و مدیران وزارت اقتصاد صورت گیرد.

3 معاون بازرسی رئیس‏جمهور برکنار می‏شوند

از سه معاون بازرسی رئیس‌جمهور خواسته شده است استعفای خود را تقدیم کنند.  بنابراین گزارش، آقامیری (دکتر دامپزشک)، معاون اقتصادی بازرسی رئیس‏جمهور، طباخ، معاون تولیدی بازرسی رئیس‌جمهور و رفیعی، معاون هماهنگی و امور استان‌های بازرسی رئیس‌جمهور به‌زودی مناصب خود را ترک خواهند کرد.

تغییر و تحولات در معاونت بازرسی رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقاد از گزارش‏های غیردقیق معاونت بازرسی ریاست‌جمهوری به رئیس‌جمهور که بعضا منشا برخی تصمیمات نادرست بوده است، انجام می‌شود.

کد خبر 50084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز