رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۸ یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن تب برفکی موردنیاز دام‌های استان تأمین و در اختیار دامداران قرار گرفت، متأسفانه ۱۰ درصد معادل حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دُز تأمین نشد.

تب برفکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوخش حاتمی یک‌شنبه ۳۱ فروردین، نیاز استان کرمانشاه را ۲ میلیون دُز واکسن تب برفکی اعلام کرد و افزود: سال گذشته با همکاری اداره کل دامپزشکی استان یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار دُز آن تأمین و به‌صورت رایگان در اختیار دامداران قرار گرفت.

او گفت: واکسن بیماری تب برفکی در سال ۹۸ در کل کشور آزاد شد، خود دامداران اقدام به تهیه واکسن تب برفکی که قیمت آن برای هر رأس دام حدود ۲ تا چهار هزار تومان است، کردند.

به گفته او، با این میزان واکسن ۹۰ درصد نیاز استان تأمین و دام‌ها واکسینه شدند و اما ۱۰ درصد دام‌ها را نتوانستیم واکسینه کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی محدودی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دُز واکسن تب برفکی موردنیاز معادل حدود ۱۰ درصد دام‌های استان تأمین نشد، با همکاری بخش خصوصی این میزان نیز تأمین شد و در اختیار دامپزشکی قرار گرفت.

حاتمی اظهار کرد: دامپزشکی در مناطقی که دام نیاز به واکسیناسیون تب برفکی داشته پس از تماس دامداران وارد عمل شده و اقدام به واکسیناسیون دام‌ها کرده است.

به گفته او، در ۲ دهستان اسلام‌آباد غرب عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی انجام‌شده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دام‌پروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخم‌گذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه‌کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

کد خبر 502679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha