همشهری آنلاین: رئیس جمهوری که در سریلانکا به سر می‌برد در جمع عالمان دینی این کشور رمز تحقق روز موعود را وحدت خداپرستان عنوان کرد.

به گزاری خبرگزاری مهر رئیس جمهور جمهور صبح سه‌شنبه 10 اردیبهشت در نخستین برنامه دومین روز سفر خود به کلومبو با جامعه عالمان دینی سریلانکا دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

دکتر احمدی نژاد در این سخنرانی فضای سفرش به کشور سریلانکا را فضایی بسیار دوستانه و صمیمی توصیف کرد و اظهار داشت: بدون تردید یکی از بهترین و زیباترین جلساتی که بنده در این سفر داشته‌ام ملاقات با عالمان دینی  است.

وی در بخش نخست سخنانش گفت: خدای بزرگ انسان را آفریده تا او را بشناسد و در برابرش خضوع کرده و با صلح و برابری زندگی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه غایت حرکت انسانها رسیدن به کمال و نور است ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که خداوند انسان را در این مسیر دشوار و پر خطر تنها نگذاشته و در این میان انبیاء الهی و صالحان را برای هدایت انسانها فرستاده است.

احمدی نژاد با اشاره به درخواست مشترک تمام صالحان و انبیاء الهی از انسان برای حرکت از ظلمت به سوی نور، افزود: تمام صالحان از انسان خواسته اند تا از جهل و غفلت به سمت علم و معرفت حرکت کنند نسبت به دیگران مهر و عشق بورزند. در واقع از انسان خواسته شده تا از ظلم و تجاوز خودداری کرده و عدالت را در زندگی خود جاری نمایند.

وی با طرح این سئوال که باید دید امروز ماموریت ما چیست، اظهار داشت: برای این منظور باید نخست نگاه به وضعیت کنونی جهان نماییم و ببینیم که دنیا در چه شرایطی به سر می برد.

رئیس جمهور با ترسیم شرایط کنونی در نظام بین الملل افزود: امروز شاهدیم که برخی قدرتها به راحتی جنگ به راه می اندازند و صدها هزار نفر انسان بی‌گناه را برای منافع خود قربانی می کنند. آنها لشگر کشی کرده و به اشغالگری می پردازند و مردم را از سرزمینشان بیرون می کنند.

احمدی نژاد افزود: این قدرتها برای تامین منافعشان بین ملت ها پیروان ادیان و مذاهب جنگ و درگیری ایجاد می‌کنند و برای چپاول ثروت ملت ها به ایجاد درگیری های نظامی، سیاسی و فرهنگی می‌پردازند. آنها به جای ترویج محبت انبارهای خود را از بمب‌های اتمی سلاح‌های شیمیایی و میکروبی پر می کنند و به هیچ یک از اصول انسانی و الهی احترام نمی گذارند.

وی با ابراز تاسف از حرکت این قدرت ها در جهت پایمال کردن کرامت و شخصیت انسانها ادامه داد: امروز سایه تهدید و نا امنی آرامش را ا ملت ها گرفته است و آنها با هجوم فرهنگی تمام ارزش های دینی و انسانی ملت ها را پایمال کرده و هدف قرار داده اند اکنون سئوال این است که آیا خداوند متعال بشر را برای تجربه چنین زندگی ای آفریده است؟

رئیس جمهور افزود: باید دید آیا به واقع در تاریخ بشر جز ظلم، کشتار و دشمنی چیز دیگری ثبت شده است؟ مسلم است که خداوند انسان را برای تجربه این زندگی خلق نکرده و هدف از آفرینش این نیست که امروز شاهد آن هستیم؛ بدون شک خداوند خواسته که انسانها با کمک یکدیگر بر روی زمین زندگی سرشار از عشق و عدالت را بنا کنند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود وعده مشترک تمام انبیاء و صالحان به یک روز موعود را مورد اشاره قرار داد و گفت: با مراجعه به تعالیم انبیاء و صالحان در می یابیم که تمام این بزرگان انسان را به یک روز موعود وعده داده‌اند و این چیزی است که تمام پیروان موسی، عیسی، بودا و سایر مذاهب جهان به آن اعتقاد دارند.

وی رمز تحقق این روز موعود را وحدت خداپرستان در جهان دانست و گفت: همه ما باید برای تحقق این وحدت در جهت یکتاپرستی، صلح و عدالت تلاش کنیم و این عامل اصلی پیروزی است.

رئیس جمهور خطاب به جامعه دینی عالمان سریلانکا گفت: می‌خواهم که به شما بشارت دهم که تحقق وعده خداوند نزدیک است و این قدرت های فاسد از بین رفتنی بوده و در حال فروپاشی اند. آدم کشان و دزدان جهانی نیز از بین رفتنی هستند؛ عدالت خواهد آمد و جهان را خواهد گرفت.

احمدی نژاد با تاکید بر لزوم همدلی برای تحقق این اهداف مقدس از مشاهده و ظهور وحدت و همدلی بین پیروان ادیان در سریلانکا، گفت: ملت ایران شما را دوست دارد و در کنار شما و تمام خدا دوستان ایستاده است. دولت ایران و سریلانکا نیز دوست و همراه یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما پیشرفت، عزت و رفاه ملت شما پیشرفت، عزت و رفاه ایران است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همانطور که می دانید ایران زمانی تحت ظلم حکومت وابسته به چپاولگران جهانی بود ما این ملت با انقلاب اسلامی آزاد شد و در مسیر عدالت خواهی و حق طلبی قرار گرفت و امروز در کنار شما ایستاده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: باور ما این است که اگر ملت‌ها و پیروان ادیان و مذاهب دست در دست هم و با اتحاد بایستند بر قدرتهای فاسد غلبه خواهند کرد.

وی ایستادگی ملت ایران در موضوع هسته ای را مورد اشاره قرار داد و افزود: در موضوع هسته‌ای دیدیم که تمام فاسدها و زورگویان عالم در طرفی و ملت متحد ایران در طرف دیگر ایستاده بودند که ملت ایران توانست با توکل بر خداوند بر تمام قدرتها غلبه کند و این راهی است که در برابر تمام انسانها و ملت‌ها گشوده است.

رئیس جمهور در پایان سخنانش از رهبران مذاهب مختلف در سریلانکا برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با رهبران مذاهب مختلف در کشورمان دعوت به عمل آورد.

در پایان این مراسم رهبران مذاهب ادیان مختلف سریلانکا هدایایی را به رسم یادبود به احمدی نژاد اهدا کردند.

کد خبر 50323

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز