شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته سی‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که دیدارهای این هفته از هر نظر برای مدعیان قهرمانی و همچنین تیم‌هایی که سقوط تهدیدشان می‌کند، سرنوشت‌ساز خواهد بود.

ژتمامی دیدارها به صورت همزمان رأس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی‌ها پرسپولیس میزبان برق شیراز است و دو مدعی سپاهان و صباباتری نیز در اصفهان برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

پرسپولیس- برق شیراز

محمود یاوری می‌گوید: «معتقدم سپاهان برای قهرمانی توانایی بیشتری دارد.» سرمربی برق شیراز با چنین عباراتی سعی دارد جنگ روانی قبل از بازی را به سود خود تمام کند. وی که تیمش هفته گذشته با متوقف کردن سپاهان معادلات قهرمانی لیگ را تا حدود زیادی به هم زد حالا بی‌میل نیست که یک بار دیگر و این بار به سود سپاهان معادله قهرمانی
 لیگ برتر را تغییر دهد.

یاوری تأکید کرده‌است: «کاری به جو ورزشگاه آزادی نداریم.» شاید سرمربی برق شیراز در جریان بازی امروز بهتر از قبل متوجه جو سنگین ورزشگاه آزادی شود. به خصوص اینکه طبق گواه قطبی و دایی،  هواداران پرسپولیس نتیجه بازی هفته سی‌ویکم را در واپسین دقایق تغییر دادند. با این همه هیچ بعید نیست که برق شیراز در آزادی رویاهای قطبی را به مخاطره بیندازد.

آنها با تمامی نفرات اصلی خود روبه‌روی سرخپوشان پایتخت قرار خواهند گرفت. پرسپولیس نیز شرایطی مشابه دارد. اگرچه مصدومیت حسین بادامکی باعث شده تا او در بازی امروز تیمش را همراهی نکند.دیدار پرسپولیس مقابل برق شیراز در حالی حساسیت بالایی پیدا کرده که سرخ‌ها در فاصله 2 امتیازی با سپاهان به بازپس گرفتن صدرنشینی و در نهایت کسب عنوان قهرمانی لیگ هفتم می‌اندیشند.

آنها با توجه به دیدار حساسی که به صورت همزمان در اصفهان میان دو مدعی دیگر برگزار می‌شود، امید زیادی دارند تا با شکست دادن برق شیراز به صدر جدول و نهایتاً قهرمانی برسند. در حال حاضر پرسپولیس با 52 امتیاز در رده دوم جدول لیگ قرار دارد و این در حالی است که صباباتری را به عنوان یک تهدید جدی پشت‌سر خود می‌بیند.

افشین قطبی که اخیراً موفق به مهار حاشیه‌های درون تیمش شده است، درباره شرایط پرسپولیس می‌گوید: «ما آرامش داریم و آماده‌ایم که برق را در خانه شکست دهیم.» آخرین خبرها حاکی از آن است که او قصد دارد ستاره تیمش را در دیدار امروز به زمین بازی بفرستد. بازگشت نیکبخت‌واحدی به ترکیب اصلی شاید به جذابیت‌های دیدار امروز کمک کند هرچند که افشین قطبی برای تعویض این بازیکن باید جوانب حاشیه‌ای تصمیم خود را درنظر بگیرد. درحالی که نگاه‌ها متوجه شکست برق شیراز در آزادی است شاید امروز اتفاقات دیگری رخ دهد.

سپاهان- صباباتری

مهمترین دیدار هفته سی‌ودوم، همین بازی خواهد بود و نتیجه آن در تعیین قهرمان لیگ تاثیر زیادی خواهد داشت. سپاهان با 54 امتیاز سایه سنگین پرسپولیس و صباباتری را بر سرخود احساس می‌کند ضمن آنکه طعم تلخ حذف از لیگ قهرمانان آسیا تمرکز آنها را روی بازی‌های لیگ‌برتر دوچندان کرده است. بهترین اشاره درخصوص شرایط فعلی سپاهان را شاید مدافع این تیم به زبان آورده است.

هادی عقیلی گفته است: «نباید فراموش کنیم که باید قهرمان لیگ‌برتر شویم.»زردپوشان اصفهانی درحالی امیدهای از دست‌رفته‌شان در لیگ قهرمانان آسیا را در مسابقات
لیگ برتر جست‌وجو خواهند کرد که در هفته سی‌ودوم سخت‌ترین حریف ممکن را
پیش روی خود می‌بینند، چرا که صباباتری هم برای کسب پیروزی در اصفهان سراپا انگیزه است.

تیم یحیی ‌گل‌محمدی که در دیدار قبل توانست نفت آبادان را شکست دهد در بازی با سپاهان بیش از پیش به تحقق رویای قهرمانی می‌اندیشد. سرمربی صباباتری در این خصوص گفته است: «سپاهان همیشه خطرناک است اما تیم ما نباید در دیدار امروز امتیازی از دست بدهد.»

البته این احتمال هم وجود دارد که ترس از باختن نزد گل‌محمدی و ویرا در نهایت همه چیز را به سود قطبی و پرسپولیس پیش ببرد. این درحالی است که ویرا، مردی که هدایت تیم‌ملی عراق در جام ملت‌های آسیا را برعهده داشت در دیدار امروز محکی جدی خواهد خورد.

شاید او قهرمانی یکی از معتبرترین لیگ‌های  غرب آسیا را برابر یک مربی جوان از دست بدهد. هرچند که در آن روی سکه برتری سپاهان یعنی گامی بلند به سوی قهرمانی. یحیی گل‌محمدی اما با اطمینان خاصی از کسب‌ پیروزی در بازی امروز سخن می‌گوید.

او تاکید دارد که تیمش نباید سپاهان را دست‌کم بگیرد و تنها در این صورت است که صباباتری می‌تواند برنده از زمین بیرون بیاید. صباباتری در حال حاضر با 51امتیاز  یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید. شاید جاه‌طلبی و انگیزه بالای گل‌محمدی امروز بر تجربه سپاهان غلبه کند. او بی‌علاقه نیست که در اولین تجربه مربیگری‌اش چهره یک قهرمان را به خود بگیرد.

پاس همدان- استقلال تهران

پاس همدان یکی از همان تیم‌هایی است که با شکست استقلال در نیم فصل اول رقابت‌ها بحران را به آبی‌ها تحمیل کرد. استقلال که به هیچ‌وجه جایگاه خوبی در جدول لیگ ندارد با هدف حفظ شأن و تغییر جایگاه خود به مصاف پاس همدان می‌رود. آبی‌ها تمامی تمرکز خود را به کسب عنوان قهرمانی در جام‌حذفی معطوف کرده‌اند.

بگوویچ درباره این دیدار تاکید کرده است: «استقلال را شکست می‌دهیم. بازیکنان پاس درخانه باانگیزه مضاعفی بازی می‌کنند و من اطمینان دارم که حریف قدرتمند تهرانی را با شکست بدرقه خواهیم کرد.»

پگاه گیلان – سایپا کرج

پگاه به تازگی به مکان شانزدهم آمده است اما کار این تیم برای ماندن در لیگ‌برتر بسیار دشوار خواهد بود. آنها امروز در شرایطی به مصاف سایپا می‌روند که نیاز به هر 3 امتیاز بازی دارند اما رقیب آنها نیز تیم بی‌انگیزه‌ای نخواهد بود. سایپا بر روی کاغذ همچنان با خطر سقوط روبه‌روست.

ضمن آنکه تیم علی دایی پس از صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا اکنون در هفته‌های پایانی لیگ به دنبال کسب اعتبار است.صحبت‌های علی دایی درباره حضور همزمان در تیم‌ملی و سایپا تبدیل به چالشی بزرگ برای او شده است که بی‌تردید نتایجش در تیم سایپا بر افزایش یا کاهش این چالش‌ها تأثیر مستقیم خواهد داشت.

نفت آبادان – ذوب‌آهن اصفهان

هر اندازه که این بازی برای تیم ذوب‌آهن کم‌اهمیت است برای نفت آبادان حیاتی است. شاگردان احمد طوسی در یکی از حساس‌ترین بازی‌های عمرخود به دنبال کسب پیروزی در دیدار خانگی و ماندن در لیگ برتر خواهند بود. با توجه به دیدارهای دشوار نفت آبادان در هفته پایانی لیگ برتر مقابل سپاهان و استقلال تهران آنها در دیدار خانگی مقابل ذوب‌آهن باید هر 3 امتیاز را به دست آورند تا همچنان به ماندن در لیگ‌برتر امیدوار باشند.

راه‌آهن تهران – ملوان بندرانزلی

در حالی که راه‌آهن همچنان با خطر سقوط روبه‌روست اما بازی‌های خوب این تیم در چند هفته اخیر این تیم را به ماندن در لیگ‌برتر امیدوار کرده است. در طرف دیگر ملوان با افت فاجعه‌بار در نیم‌فصل دوم به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند. بی‌تردید در این بازی تیم راه‌آهن سراپا انگیزه خواهد بود اما ملوان نیز چاره‌ای ندارد تا با امتیاز تهران را ترک کند.

پیکان تهران – مس کرمان

پیکان با اصغر مدیرروستا در هفته‌های پایانی اوج گرفته است و به خوبی در جدول در حال صعود است اما مس کرمان که در 6 بازی اخیر تنها 4 امتیاز به دست آورده در جایگاه چهاردهم قرار گرفته و به نظر می‌رسد تحولات امیر قلعه‌نویی نیز نتوانست چندان در مس کرمان تأثیرگذار باشد.شکست در بازی مقابل پیکان به آسانی می‌تواند مس را در خطر سقوط قرار دهد.

مقاومت سپاسی– استقلال اهواز

کم‌حاشیه‌ترین تیم لیگ‌برتر امروز در شیراز میزبان تیمی است که در نیم‌فصل دوم به شدت دچار مشکلات حاشیه‌ای شده است. مقاومت سپاسی که هفته گذشته استقلال را در تهران متوقف کرد این بار میزبان استقلال اهواز خواهد بود، آن هم در شرایطی که جنگ لفظی میان مدیران باشگاه اهوازی و مجید جلالی به اوج خود رسیده است.

هرچند که از نظر ادامه همکاری با تیم اهوازی شاید دیگر انگیزه‌ای برای جلالی باقی نمانده باشد اما بی‌تردید او به دنبال موفقیت تیمش است تا شایستگی خود را به فوتبال‌دوستان اهوازی ثابت کند.

ابومسلم  – شیرین‌فراز

در شرایطی که دیگر نه ابومسلم شانسی برای قهرمانی دارد و نه شیرین‌فراز امیدی به ماندن در لیگ برتر، این دیدار کاملاً تشریفاتی است اما همان اندازه که ابومسلم به دنبال کامل کردن پازل موفقیتش در نیم‌فصل دوم است، تیم کرمانشاهی نیز قصد دارد وداعی آبرومندانه با لیگ برتر داشته باشد.

کد خبر 51424

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز