جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

آنها این فصل شرایط متفاوتی را از سرگذراندند. در میانه رقابت‌های لیگ، لوکا بوناچیچ را از دست دادند تا با یک سرمربی برزیلی به کار خود ادامه دهند.

زردپوشان اصفهانی اما نتوانستند همچون فصل گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسند و در نهایت از دور رقابت‌ها حذف شدند.

با این‌حال شاگردان ویرا تاکنون در دو جام خود را مدعی نشان داده‌اند؛ لیگ‌برتر و جام حذفی. به همین دلیل است که سپاهان این روزها به تیمی قابل احترام تبدیل شده است.

چه با وجود کشمکش‌های فراوان در طول فصل، آنها توانسته‌اند خود را به فینال لیگ‌برتر برسانند. هر چند کسب تنها یک برد در ۵ بازی اخیر شرایط سپاهان را چندان هم ایده‌آل نشان نمی‌دهد. تیم ژوروان ویرا همچنان با سیستم ۲-۴-۴ سبک دفاع - ضد حمله را در دستور کار خود قرار می‌دهد. 

آنها با همین شیوه سال گذشته در دیدار حساس نیمه‌نهایی برابر پیروزی به یک برد پرگل دست ‌یافتند. حالا با توجه به شرایط سپاهان در فینال امروز قابل پیش‌بینی است که آنها مهار فشار سرخپوشان پایتخت را در دستور کار خود قرار خواهند داد چه آنها با کسب یک تساوی نیز می‌توانند جام‌قهرمانی لیگ‌برتر را بالای سر ببرند. 

سپاهان  طبق گواه بسیاری از اهالی فوتبال امروز به تیمی منضبط تبدیل شده و دارای ساختاری مناسب است البته در دیدار بزرگ امروز نقطه ضعف‌هایی را در خود می‌بیند.

نبود مغز متفکری چون محرم‌ نویدکیا که همیشه مقابل پیروزی نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده است و همچنین غیبت مهاجم فرصت‌طلب سپاهان یعنی محمود کریمی زردپوشان اصفهانی را نسبت به فصل گذشته کم‌زورتر نشان می‌دهد.

۳ اخطاره شدن محسن بنگر نیز آنها را در دفاع تضعیف خواهد کرد. اگر چه حمید عزیززاده به عنوان بازیکن جایگزین عملکرد قابل انتقادی نداشته است.

اگر عباس محمدی به دیدار حساس امروز نرسد، مسعود همامی، دروازه‌بانی سپاهان را برعهده دارد.

عقیلی و عزیززاده مدافعان میانی تیم اصفهانی خواهند بود. در صورت آمادگی، اکبری در سمت چپ بازی می‌کند و جعفری مدافع راست زردپوشان خواهد بود. در میانه میدان حسین کاظمی نقطه‌قوت سپاهان محسوب می‌شود.

ابوالهیل، حاج‌صفی و زاد محمود (حیثم کاظم) هافبک‌های سپاهان را تشکیل می‌دهند.  زاد محمو د و عمادرضا نیز مهاجمان این تیم خواهند بود. البته ممکن است ویرا، مهدی سیدصالحی را به جای زادمحمود به میدان بفرستد.

این احتمال هم وجود دارد که زادمحمود در پست حیثم کاظم قرار بگیرد و یک خط عقب‌تر از سیدصالحی به قوای تهاجمی سپاهان
 کمک کند.

کارشناس: مجید صالح 

ساختار باشگاه‌ سپاهان به گونه‌ای است که این تیم را دارای استانداردهای لازم کرده است. ساختار باشگاهی و مدیریتی آن بسیار مطلوب است که می‌تواند برای سایر باشگاه‌های ما حتی الگو نیز محسوب شود.

علاوه بر این تیم سپاهان در ۱۰ ماه گذشته حدود ۵۰ بازی رسمی برگزار کرده که این موضوع نشان می‌دهد سپاهان به لحاظ فنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

به اعتقاد من، بیشتر توانایی فنی سپاهان مرهون ساختار فنی مناسبی است که از زمان بوناچیچ در این تیم باقی مانده، تیمی که خصوصاً در کار دفاعی بسیار موفق نشان داده است، البته حضور ویرا نیز خصوصاً از لحاظ ساختار تهاجمی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بسیار مؤثر بوده اما نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که تیم‌های همگروه سپاهان در
 لیگ قهرمانان رقبایی قوی بودند. معتقدم سپاهان در شرایط فعلی به لحاظ بدنی تیمی خسته است.

انجام بازی‌های زیاد و تقریباً هر ۳ روز یک بار، فشار زیادی بر سپاهان وارد کرد، اما سپاهان نشان داده همواره در شرایط سخت قدرت زیادی دارد.وضعیت بدنی و حضور تماشاگر پرتعداد تیم سرخ پایتخت شرایط برتری این تیم را برای بازی امروز کمی افزایش می‌دهد.

نقطه قوت سپاهان استفاده از ضدحمله‌های بسیار خطرناک است که در زمین حریفان به شکل بسیار خوبی پیاده می‌شود. ضمن اینکه با وجود غیبت عقیلی، این تیم در ساختار دفاعی هم بسیار موفق نشان داده است، اما نقطه‌ضعف تیم اصفهانی قوای جسمانی و فیزیکی این تیم است که ممکن است در مواجهه با تیم پیروزی و مهمتر از آن به لحاظ روانی، سپاهان را با مشکلات بسیاری مواجه سازد.

ستاره: عماد رضا

وقتی عادل فردوسی‌پور از کاپیتان پیروزی پرسید: خطرناک‌ترین بازیکن سپاهان کدام است، کریم باقری در پاسخ گفت: «سپاهان یک تیم خطرناک است اما در نهایت توپ‌هایشان در خط حمله به عماد رضا می‌رسد.»

عماد رضا یکی از بهترین بازیکنان سپاهان، در طول این فصل بوده است.

او در زدن ضربه‌های نهایی به توپ چیزی کمتر از محسن خلیلی ندارد و کمتر پیش می‌آید که فرصت گلزنی برای تیمش را به‌راحتی از دست بدهد. سرعت فوق‌العاده و قدرت این بازیکن در دریبل مدافعان حریف عماد رضا را به خطرناک‌ترین مهره سپاهان تبدیل کرده است.

اگر چه او با ۸ گل‌زده برای سپاهان در مسابقات لیگ‌برتر در جدول مهاجمان گلزن لیگ جایگاه ویژه‌ای ندارد اما او شاید در بازی امروز گل قهرمانی سپاهان را به ثمر برساند.

کد خبر 52031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز