یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی : هفته سی‌و دوم رقابت‌های لیگ برتر با توقف مدعیان قهرمانی به پایان رسید.

پرسپولیس پس از 2 برد پیاپی در انتظار حضور پررنگ هوادارانش بود. با توجه به ساعت برگزاری مسابقه در یک روز غیر تعطیل استقبال خوبی از این بازی به عمل آمد و طبقه اول ورزشگاه پیش از آغاز مسابقه پر شد.

تا اوایل نیمه دوم بازی هم ورود هواداران پرسپولیس به ورزشگاه ادامه داشت و در نهایت بیش از 70 هزار تماشاگر در این بازی تیم سرخپوش را حمایت کردند.

تردیدهای قطبی در خصوص استفاده از نیکبخت به پایان رسید و سرمربی پرسپولیس مهاجم شماره 10 تیمش را پس از یک جلسه تنبیه ،‌در ترکیب اصلی قرار داد. قطبی از همه بازیکنان با تجربه و سرشناس تیمش در ترکیب اولیه سود برد.

با توجه به حضور نصرتی در دفاع چپ، ‌پژمان نوری به عنوان هافبک نفوذی در کنار کعبی و نیکبخت قرار گرفت و بهادر عبدی از ترکیب خارج شد.

برخلاف انتظار، سرخپوشان بازی را با فشار بر روی دروازه حریف آغاز نکردند. با توجه به نتایج خوب برق در بازی‌های اخیر، میزبان در دقایق ابتدایی با احتیاط به سمت دروازه حریف حرکت می‌کرد.

قطبی ابتدا به حفاظت از دروازه خصوصاً در نیمه‌اول مسابقه می‌اندیشید و تیم سرخپوش با تعداد نفرات کمی به سمت دروازه حریف یورش می‌برد. حضور کم‌تعداد مهاجمان پرسپولیس برای ایجاد موقعیت‌های گلزنی روی دروازه برق کافی بود.

نیکبخت اولین موقعیت تیمش را خلق کرد و کرنر ارسالی از جناح چپ را به تیرک عمودی دروازه کوبید. دو دقیقه بعد باز هم نیکبخت می‌توانست پرسپولیس را به گل برتری برساند. ستاره شماره 10 سرخ‌ها کنترل خوبی داشت اما در مصافی تک به تک نتوانست دروازه برق را باز کند.

پرسپولیس برنامه کاملاً واضحی برای رسیدن به گل برتری داشت. ارسال توپ‌های بلند از کناره‌ها به نقطه مرکزی محوطه جریمه و استفاده از اشتباهات احتمالی مدافعان برق، اصلی‌ترین برنامه قطبی برای گشودن دروازه تیم میهمان بود. با عبور از دقایق میانی نیمه نخست، سرخ‌ها احساس خطر کردند و با فشار بیشتری دروازه برق را مورد تهدید قرار دادند.

نوری در دقیقه 36 در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت مناسب شد اما این فرصت را از دست داد تا  همچنان هواداران پرسپولیس در حسرت رسیدن به گل برتری ماندند. محسن خلیلی، ‌بهترین گلزن پرسپولیس بالاخره به این حسرت پایان داد.

در فاصله 3 دقیقه به پایان نیمه اول مدافع برق به اشتباه توپ را مقابل خلیلی قرار داد و مهاجم شماره 9 سرخ‌ها با یک ضربه تماشایی و دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه برق را گشود.

گل خلیلی برای پیروزی در نیمه نخست کافی بود و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. پرسپولیس نیمه دوم را همچون نیمه نخست با احتیاط آغاز کرد خصوصاً در شرایطی که برقی‌ها برای جبران نتیجه در دقایق ابتدایی این نیمه فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کردند. اما مدافعان میزبان برخلاف نیمه اول بسیار پراشتباه ظاهر شدند و چند فرصت خوب را در اختیار شاگردان یاوری قرار دادند.

برق در همین دقایق فرصت خوبی برای نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس پیدا کرد. شکرون از زاویه بسته دروازه واعظی را تهدید کرد اما دروازه‌بان پرسپولیس به خوبی این توپ را مهار کرد. یک دقیقه بعد فرید عابدی با اشتباه مدافعان پرسپولیس و یک ضربه سر دروازه سرخ‌ها را گشود و بازی به تساوی کشیده شد.

بازی ضعیف پرسپولیس موجب شد قطبی دست به دو تعویض در ترکیب تیمش بزند. نیکبخت و کعبی از زمین خارج شدند و ماته به همراه آقایی به میدان آمدند تا سرخ‌ها با نیروی بیشتری به سمت دروازه میهمان حمله کنند. ورود این دو بازیکن هم تاثیری در روند بازی نداشت.

پرسپولیس در نیمه‌دوم کاملاً تحت تاثیر بازی حریف قرار داشت و هیچ حرکت جدی روی دروازه برق ایجاد نکرد. در دقیقه 65 این تیم شیرازی بود که بهترین فرصت برای رسیدن به گل برتری را از دست داد. دو عکس‌العمل فوق‌العاده از مهدی واعظی دروازه سرخپوشان را نجات داد. پرسپولیس بالاخره صاحب یک موقعیت شد.

خلیلی در دقیقه 74 می‌توانست زننده گل‌دوم باشد اما در هدف‌گیری دروازه دچار اشتباه شد. باقری دو دقیقه بعد از پشت محوطه 6 قدم دروازه را هدف قرار داد اما باز هم توپ را از کنار دروازه به اوت فرستاد. دقایق باقی‌مانده هم با حملات احساسی پرسپولیس همراه بود اما برای این تیم هیچ ثمری نداشت تا رقابت قهرمانی به هفته های بعدی کشیده شود.

تساوی سپاهان و صبا

در اصفهان، دیدار دیگر مدعیان قهرمانی با احتیاط آغاز شد. صبا و سپاهان در هراس از گشوده شدن دروازه خودی با نفرات کمی در زمین حریف حرکت می‌کردند و همین موضوع باعث شد موقعیت‌های کمی روی دروازه‌ها ایجاد شود اما صباباتری یکی از همین موقعیت‌ها را به گل برتری تبدیل کرد.

آدویچ در دقیقه 38 از اشتباه مدافعان سپاهان در آفسایدگیری به خوبی استفاده کرد و در مصافی تک به تک دروازه همامی را گشود. نیمه نخست بازی با همین نتیجه به پایان رسید. سپاهان در آغاز نیمه نخست فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کرد و درست چند دقیقه بعد از گشوده شدن دروازه پرسپولیس در تهران، با ضربه عمادرضا  به گل تساوی رسید.

برای تثبیت صدرنشینی این نتیجه کافی نبود. حسین کاظمی در دقیقه 72 با یک ضربه محکم از پشت محوطه جریمه اصفهانی‌ها را به گل برتری رساند. 6 دقیقه  بعد صبا اما بازی را به تساوی کشاند. روی سانتر ارسالی عادل کلاه‌کج، فریدون فضلی دروازه سپاهان را باز کرد. این دیدار هم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

کد خبر 51537

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز