چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

وزیر امور خارجه آلمان با دیدار یک هفته‌ای خود از روسیه که از روز دوشنبه گذشته آغاز شد، نخستین دولتمرد اتحادیه اروپا است که پس از جابه‌جایی اخیر در رهبری روسیه از این کشور دیدار می‌کند

و درباره مسائل بین روسیه و اتحادیه اروپا گفت‌وگوهای رسمی انجام می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، از حدود یک هفته‌ای که فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در روسیه به سر می‌برد، 5 روز را به گفت‌وگو و دیدارهای رسمی با مقام‌های سیاسی و اقتصادی این کشور می‌گذراند.

اشتاین مایر با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه  فهرست بلندی از مسائل بین‌المللی از خاورمیانه گرفته تا اختلاف نظرها بر سر کوزوو در دستور مذاکرات قرار داشت.

وزیران خارجه آلمان و روسیه در نظر دارند با تنظیم برنامه‌ای دیدارهای متناوب و مرتب بین رهبران دو کشور را به گونه‌ای که در دولت شرودر بوده و بین فرانسه و آلمان معمول است،  امکان پذیر ساخته و محتوای این دیدارها را تقویت کنند.

وزیرخارجه آلمان که در راس یک هیات بزرگ اقتصادی به روسیه رفته، با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری جدید روسیه نیز دیدار خواهد کرد. مسائل آبخازیا و تنش میان روسیه و گرجستان بخش دیگری از مذاکرات روسیه و آلمان را تشکیل می‌دهد. این همکاری بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد ولی اتحادیه اروپا که در مورد پاره‌ای مسائل جهانی رویکردی متفاوت با آمریکا دارد، تفاهم بیشتری با روسیه دارد و این به نفع سیاست تنش زدایی است.

روسیه همواره به اروپایی‌ها اطمینان داده است که مسکو به‌طور کلی در تمام زمینه‌های جهانی در پی درگیری نیست و به کاهش تشنجات کمک می‌کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه چندی پیش گفت: فرق نمی‌کند که اوضاع به چه صورتی در‌آید. در هر صورت روسیه به رویارویی کشانده نخواهد شد. رهبران روسیه یک سیاست متحد را دنبال می‌کنند که محتوای آن یافتن راه حل‌های سازنده برای مشکلات دشوار جهانی است

کد خبر 51892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز