جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث - جواد عزیزی: مرد گروگانگیر که از 2 سال قبل نقشه ربودن دختربچه 11 ساله‌ای را در قزوین در سر می‌پروراند

 برای اجرای این نقشه سناریوی عجیبی نوشت اما پلیس نقشه اخاذی او را ناکام گذاشت.

بعدازظهر 29 اردیبهشت، خانواده دختر 11 ساله‌ای به نام زهرا سراسیمه به اداره پلیس آگاهی قزوین رفتند و ماموران را در جریان ناپدید شدن مرموز دخترشان قرار دادند. آنها مدعی بودند که زهرا پس از ترک مدرسه ناپدید شده و هیچ‌کس از سرنوشت او خبر ندارد.

پس از اظهارات والدین زهرا، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از دختر گمشده آغاز شد اما ساعتی بعدکارآگاهان در جریان نامه تهدید آمیزی قرار گرفتند که به خانه دایی زهرا ارسال شده بود.

در این نامه که مرد ناشناسی آن را به حیاط انداخته بود خطاب به پدر زهرا نوشته شده بود:« چنانچه ظرف 48 ساعت پول را پرداخت نکنی، دخترت خواهد مرد».

ارسال این نامه که نشان می‌داد دختربچه 11‌ساله از سوی فرد یا افراد ناشناسی ربوده شده است، پلیس را در برابر یک پرونده گروگانگیری قرار داد و به دستور سرهنگ محمدحسین محمدی- رئیس پلیس آگاهی قزوین- گروه ویژه‌ای از کارآگاهان، تحقیقات تخصصی برای کشف راز این آدم‌ربایی را آغاز کردند.

هنوز ساعاتی از این ماجرا نگذشته بود که کارآگاهان دریافتند نامه‌های تهدید آمیز دیگری نیز در محل کار و زندگی پدر زهرا پخش شده  است اما آنچه در این میان توجه پلیس را به‌خود جلب کرد این بود که در هیچکدام از نامه‌ها اسم و نشانی از گروگانگیر و مبلغ درخواستی او ذکر نشده بود. 

در حالی این مسئله نشان می‌داد پدر زهرا نویسنده نامه‌های تهدید آمیز را می‌شناسد، ماموران به تحقیق از وی پرداختند و متوجه شدند او از چند سال پیش در پی انجام معاملاتی، با تعدادی از مشتریانش دچار اختلاف مالی شده و این افراد با مراجعه به دادگاه از وی شکایت کرده‌اند. 

از آنجا که احتمال می‌رفت رباینده دختربچه 11 ساله یکی از همین طلبکاران باشد تحقیق از تمامی افرادی که با پدر زهرا اختلاف مالی داشتند در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان با تهیه فهرستی از آنها بررسی‌‌ها برای یافتن سرنخی از ربایندگان زهرا را آغاز کردند.

نخستین سرنخ

یک روز پس از این ماجرا در حالی که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت، ماموران با مشاهده موتور سوار مرموزی که در حوالی محل زندگی خانواده زهرا تردد داشت وی را زیر نظر گرفته و وقتی دریافتند شماره پلاک موتور او جعلی است، این مرد را دستگیر کردند. 

پس از انتقال مرد مرموز به اداره پلیس و مشخص شدن اینکه او یکی از طلبکاران پدر زهراست، بازجویی از وی آغاز شد و متهم با اعتراف به ربودن دختر 11 ساله مدعی شد وی را در خانه‌ای در حومه شهر زندانی کرده است.

نجات گروگان از اتاق وحشت

پس از اعترافات مرد مرموز، گروهی از کارآگاهان به سرعت عازم محلی شدند که دختربچه ربوده شده در آنجا زندانی شده بود. آنها پس از شناسایی خانه مورد نظر، قدم به آنجا گذاشته و با مشاهده اتاقک عجیبی که مرد گروگانگیر آن را برای زندانی کردن طعمه‌اش ساخته بود، دختر بچه 11 ساله را که وحشت در چشمانش موج می‌زد آزاد کرده و به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند.

سرهنگ محمدی روز گذشته با بیان این خبر گفت: بازجویی‌های انجام شده از مرد گروگانگیر نشان می‌دهد وی 2 سال پیش به‌دنبال اختلاف حساب 25 میلیون تومانی که از مدت‌ها قبل با پدر زهرا داشت نقشه این گروگانگیری را طرح‌ریزی کرده بود. او برای انجام این کار، خانه‌ای در حومه قزوین خریده و در داخل خانه اتاقکی درست کرده بود که هیچ صدایی از داخل آن به بیرون نفوذ نمی‌کرد. 

سپس با تهیه دوربین فیلمبرداری و یک خودرو و موتور سیکلت که پلاک جعلی روی آنها نصب شده بود رفت‌وآمد‌های زهرا را زیر نظر گرفته و ساعات برگشت او از مدرسه را به دست آورده بود.

متهم پس از اجرای این مرحله‌ از نقشه‌اش، با تهیه ماده بیهوش‌کننده اتر به کمین زهرا نشسته و ظهر 29 اردیبهشت، در حالی که دختربچه 11 ساله در حال بازگشت از مدرسه بود ، او را ربوده و به اتاقکی که در خانه‌اش ساخته بود منتقل کرده بود.

رئیس پلیس آگاهی قزوین ادامه داد: از آنجا که در این اتاقک هیچ روزنه‌ای برای ورود و خروج هوا وجود نداشت، متهم با نصب 2 دستگاه تهویه، از گروگان خود که دست و پایش با زنجیر بسته شده بود، خواسته بود پس از هر 3 ساعت کلید فن‌ها را با دماغش فشار داده و آنها را خاموش کند. او برای اینکه زهرا را مجبور به انجام این کار کند به وی گفته بود که اگر فن‌ها خاموش نشوند، می‌سوزند و دخترک در آنجا خواهد مرد.

سرهنگ محمدی گفت: این مرد پس از بستن‌ دست‌ و پای زهرا با زنجیر، مقداری نخود در اتاقک قرار داده بود و از گروگان خود خواسته بود تا هر روز فقط یک مشت از آن بخورد و وی را تهدید کرده بود که اگر نخودها تمام شوند او خواهد مرد.

کد خبر 52804

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز