آزاده مختاری: کارمند جوان که قصد داشت با ربودن مدیر شرکت، اخاذی ۱۵۰ میلیون تومانی را رقم بزند تصور نمی‌کرد در مدت یک ماهی که سرگرم طراحی این نقشه بود، پلیس تمامی حرکات او را زیر نظر داشته است.

« دوستم که کارمند یک شرکت صنعتی است دچارمشکل مالی شدیدی شده است، او قصد دارد برای حل این مشکل، صاحبکارش را برباید و  در قبال آزادی او 150 میلیون تومان از خانواده‌اش اخاذی کند، برای همین از من و یکی دیگر از دوستانمان خواسته در اجرای این نقشه با او همکاری کنیم.»

مرد جوان که مدعی بود راز یک آدم‌ربایی را در سینه دارد به اداره آگاهی آمده بود تا پلیس را در جریان این نقشه قرار دهد. او با گفتن این جملات ادامه داد: وقتی دوستم نزد من آمد و با بیان نقشه‌اش خواست تا با او همکاری کنم، ابتدا قبول کردم که با وی همدست شوم اما چند روز بعد وقتی دیدم او در اجرای این نقشه کاملا جدی است، بدجوری ترسیدم.

می‌دانستم که این کار آخر و عاقبت خوشی ندارد و پلیس حتما ما را دستگیر خواهد کرد، از طرفی این احتمال وجود داشت که به مرد گروگان نیز آسیب برسد. این بود که تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم و مانع از اجرای این نقشه شوم.

پس از اظهارات مرد جوان، وقتی کارآگاهان در بررسی‌های نامحسوس خود متوجه شدند ادعاهای او درست است و دوستش در یک شرکت صنعتی کار می‌کند که مدیر عامل آن مرد ثروتمندی است، تحقیقات تخصصی برای ناکام گذاشتن این نقشه را آغاز کردند.

آنها در نخستین اقدام از مرد جوان خواستند تا آخرین مرحله اجرای نقشه آدم‌ربایی در کنار دوست و همدست دیگرش باشد تا از این طریق پلیس بتواند متهمان را هنگام ارتکاب جرم دستگیر کند.

ماموران در مرحله دیگری از تحقیقات، عازم دفتر کار مدیر عامل شرکت شدند و پس از آنکه او را در جریان نقشه گروگانگیری قرار دادند مراقبت‌های نامحسوس برای محافظت از این مرد را آغاز کردند.

در حالی که مراقبت‌های پلیسی ادامه داشت، مرد جوان با تیم تحقیق تماس گرفت و مدعی شد که دوستانش قصد دارند نقشه خود را به اجرا درآورند.او به ماموران گفت ، دوستانش یک خانه‌ ویلایی در منطقه جاجرود را برای نگهداری گروگان در نظر گرفته و قصد دارند وی را تا انجام اخاذی 150 میلیون تومانی در انبار این خانه زندانی کنند.

به گفته این مرد، متهمان قرار بود ساعت 22 سه‌شنبه 17 اردیبهشت یعنی زمانی که مدیر عامل شرکت طبق معمول هر شب، دفتر کارش در غرب تهران را ترک می‌کرد با استفاده از اسلحه کلت قلابی به او حمله کرده و با تهدید وی به مرگ، او را سوار بر خودروی خودش به مخفیگاهشان انتقال دهند.

سپس در مرحله دوم نقشه خود، از مرد گروگان فیلمی تهیه کرده و اخاذی از خانواده او را به اجرا درآورند.به‌دنبال این تماس، گروه‌های عملیاتی پلیس با دریافت دستور قضائی از سوی قاضی سلیمانی- دادیار دوم دادسرای جنایی تهران- وارد عمل شدند و عملیات خنثی‌سازی‌ نقشه آدم‌ربایی آغاز شد.

ساعاتی بعد زمانی که عقربه‌ها، ساعت 22 شب را نشان می‌دادند مدیر شرکت در حالی‌که جلیقه ضد‌گلوله به تن داشت، تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیس از دفتر کارش خارج شد و به طرف خودرواش به راه افتاد.  کارآگاهان با مخفی شدن در نقاط مختلف، تمامی منطقه را زیر نظر داشتند اما هنوز از آدم ربایان خبری نبود.

لحظاتی بعد زمانی که مدیر شرکت به چند قدمی خودرواش رسید، 3 مرد جوان از پشت سر به او حمله‌ور شدند و  با استفاده از کلت کمری قلابی شروع به تهدید وی کردند.  به‌دنبال این ماجرا، عملیات ضربتی برای دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد و کارآگاهان پس از محاصره آدم‌ربایان آنها را دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند.

وقتی ربایندگان روز گذشته برای انجام بازجویی‌های قضائی در برابر قاضی سلیمانی قرار گرفتند، قاضی پرونده در همان ابتدای جلسه مرد جوانی را که در طول یک‌ماه عملیات پلیسی برای خنثی‌سازی‌ این آدم ربایی در کنار کارآگاهان بود، را  آزاد کرد.

پس از آزادی این مرد، طراح نقشه که کارمند شرکت صنعتی بود درخصوص انگیزه خود به قاضی سلیمانی گفت: مدت‌ها بود که به‌دنبال راهی برای فرار از مشکلات زندگی بودم، چند بار تقاضای وام کردم ولی با درخواستم موافقت نشد. رفته رفته شیطان به جانم افتاد و نقشه این آدم‌ربایی را طراحی کردم.

پس از اظهارات این مرد، قاضی سلیمانی برای او و همدست دیگرش قرار قانونی صادر کرد و متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفتند. سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت - روز گذشته با اعلام این خبر گفت: تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

کد خبر 51235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز