شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که برخی منابع از مشکلات قانونی سپاهان نوین برای حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر خبر می‌دهند

مسئولان این باشگاه اصفهانی در تازه‌ترین واکنش‌های خود موضوع واحد بودن مدیریت سپاهان و سپاهان نوین را رد کرده و معتقدند اصفهان فصل آینده می‌تواند در رقابت‌های لیگ برتر 3 نماینده داشته باشد.

تیم فوتبال سپاهان نوین که در مجموع دیدارهای رفت و برگشت برابر تیم متمولی چون استیل‌آذین موفق به صعود شد، حالا در تازه‌ترین سیاستگذاری‌ها به احتمال فراوان در اصفهان حفظ خواهد شد.

اگر این اتفاق رخ دهد، سپاهان، سپاهان نوین و ذوب‌آهن 3 نماینده اصفهان در فوتبال کشور به حساب می‌آیند.

فروش امتیاز سپاهان نوین

پس از صعود تیم فوتبال سپاهان نوین به لیگ‌برتر، خیلی زود زمزمه فروش امتیاز این تیم لیگ برتری به گوش رسید.

هوشنگ نصیرزاده در این خصوص توضیح می‌دهد: «طبق بند 5 ماده 20 اساس‌نامه فدراسیون فوتبال و تأیید فیفا، هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌توانند به صورت همزمان کنترل بیش از یک باشگاه را برعهده داشته باشند.»

این کارشناس حقوقی مصاحبه‌های محمدرضا ساکت و حسین چرخابی مبنی بر حفظ تیم سپاهان نوین در لیگ برتر را ناشیانه و غیرکارشناسی خواند و تأکید کرد: «اگر اشخاصی به طور همزمان کنترل دو باشگاه در لیگ برتر را برعهده داشته باشند، سلامت مسابقات زیر سئوال خواهد رفت چراکه به عقیده فیفا احتمال تبانی وجود دارد.

بر فرض مثال سپاهان و سپاهان نوین به راحتی می‌توانند جدول مسابقات را طبق دلخواه خود تحت تأثیر قرار دهند که این موضوع مغایر با اساس‌نامه و حساسیت‌های فیفا است.»هوشنگ نصیرزاده سپس با اشاره به ممنوع بودن واگذاری امتیاز یک تیم لیگ برتری می‌گوید: «در کنگره اخیر فیفا، واگذاری امتیازات تیم‌های لیگ‌برتر توسط فدراسیون جهانی ممنوع اعلام شده است.»

این ایده در حالی مطرح می‌شود که مسئولان باشگاه سپاهان نوین در تازه‌ترین واکنش‌ها موضوع فروش امتیاز تیم خود را رد می‌کنند. آنها به حفظ تیم‌شان در اصفهان تأکید دارند.

مدیرعامل سپاهان نوین: سپاهان نوین، سپاهان نیست

حمیدرضا کشاورزیان در واکنش به شایعات اخیر پیرامون مشکلات قانونی سپاهان نوین برای حضور در رقابت‌های لیگ‌برتر می‌گوید: «هیچ مشکلی وجود ندارد و حفظ سپاهان نوین در اصفهان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.»

مدیرعامل این باشگاه سپس در توضیح ادعای خود تأکید می‌کند: «سپاهان نوین به لحاظ تشکیلات مدیریتی به طور کامل از سپاهان مستقل است. سپاهان نوین با سپاهان فرق می‌کند، چون مجوز باشگاه، اعضای هیأت‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه از باشگاه سپاهان جدا هستند.»

در این میان عزیز محمدی ضمن رد هرگونه شایعه‌ای پیرامون مشکلات قانونی سپاهان‌نوین، حضور این تیم در رقابت‌های لیگ‌برتر را قطعی می‌داند.

رئیس سازمان لیگ برتر می‌گوید: «آنها برای فعالیت در لیگ برتر تنها باید یک موضوع را رعایت کنند؛ تشکیلات مدیریتی مستقل.»

ساکت: بحث فروش سپاهان نوین مطرح نیست

در حالی که مسئولان باشگاه سپاهان نوین بر استقلال خود از سپاهان تأکید دارند، محمدرضا ساکت در واکنش‌های اخیر خود طور دیگری از این تیم لیگ برتری سخن گفته است.

وی تأکید کرده که به زودی در جلسه هیأت‌مدیره باشگاه سپاهان درباره نحوه فعالیت دو مجموعه سپاهان و سپاهان نوین در لیگ هشتم کار خواهیم کرد.

با این حساب ادعای سرمربی سپاهان نوین که می‌گوید: «آقای ساکت تنها به عنوان یک علاقه‌مند به سپاهان نوین کمک فکری خواهد کرد» تا حدود زیادی مورد تردید قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که برخی منابع معتقدند احتمال دارد امتیاز این باشگاه لیگ برتری به حریف شکست خورده‌شان یعنی استیل‌آذین فروخته شود.

گویا در این بین برخی از مقامات مسئول فدراسیون فوتبال نیز تلاش‌هایی انجام داده‌اند، اما احتمال دیگری هم وجود دارد؛ گفته می‌شود تلاش‌هایی از ناحیه برخی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته تا با توجه به سیاست سازمان ورزش مبنی بر تمرکززدایی، امتیاز باشگاه سپاهان نوین به یکی از شهرهای مازندران، آذربایجان شرقی و یا اردبیل فروخته شود که بر این اساس شهرهای شمال غربی کشور نیز در فوتبال نماینده‌ای داشته باشند.

هرچند محمدرضا ساکت این شایعات را به طور کلی رد می‌کند و می‌گوید: «به هیچ وجه بحث فروش امتیاز سپاهان نوین مطرح نیست.»

کد خبر 54161

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز