دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود گذشت 3 روز از اعلام تغییرات در دوره جدید نظام سهمیه‌بندی بنزین، به‌دلیل اطلاع‌رسانی نادرست، نگرانی مردم به‌عنوان یک طرف مسئله و برخی مقام‌های دست‌اندرکار و مجری طرح سهمیه‌بندی و همچنین جایگاه‌داران در حال افزایش است

و این مسئله به بازار شایعات دامن زده است.

به گزارش خبرنگار ما، بسیاری از دارندگان خودرو به‌ویژه خودروهای خارجی هنوز نسبت به جزئیات تغییرات آگاه نیستند و از این مسئله نیز گله دارند. بازار خودرو نیز در انتظار انتشار جزئیات بیشتر این تغییرات برای تجربه تحولات بزرگ است.

در همین حال مسئولان تصمیم‌گیر نیز در این زمینه سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند و تلاش خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با دست‌اندرکاران امر و آگاهی بیشتر از جزئیات آن بی‌نتیجه ماند.

اظهارات دیروز محمدرضا نعمت‌زاده معاون وزیر نفت نیز نشان داد که این وزارتخانه و شرکت مجری طرح سهمیه‌بندی نیز هنوز در جریان جزئیات این تغییرات نیست.نعمت‌زاده درگفت‌وگوبا ایسنا اعلام کرده است که درباره جزئیات سهمیه‌بندی دور جدید هنوز هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده‌است.

این اظهارات بسیار عجیب است چرا که به ظاهر وزارت نفت و نمایندگان آن عضو ستاد برنامه‌ریزی حمل‌ونقل کشور که جایگزین ستاد تبصره 13 شده، هستند.

باید سؤال کرد پس مصوبات این ستاد به چه ترتیب اتخاذ شده‌است که وزارت نفت به‌عنوان مجری دولتی هنوز از این مسئله و جزئیات آن آگاهی ندارد. این نوع اطلاع رسانی در ستاد یادشده بی‌سابقه نیست و  بارها تکرار شده‌است.

با  وجود  این در این دوره بی‌اطلاعی این مقام و مردم و جایگاه‌داران از تصمیم‌هایی که در زندگی همه تاثیر دارد و به شدت در قیمت خودرو به‌ویژه خودروهای تولید داخل تاثیر گذاشته‌است کمی مشکوک به‌نظر می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین ابعاد تصمیم‌گیری اقتصادی، اطلاع‌رسانی درست و جامع برای مدیریت پیامدهای فوری آن و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است. یکی از چالش‌های بزرگ طرح سهمیه‌بندی بنزین از ابتدای اجرا اطلاع‌رسانی نادرست و ناقص آن است که متأسفانه با گذشت نزدیک به یک سال از اجرا همچنان این معضل ادامه دارد.

حداقل انتظار همه ایرانیان که سهمیه‌بندی بنزین با زندگی آنان ارتباط مستقیم دارد،  در کنار تحمل رنج و زحمت سهمیه‌بندی، آگاهی فوری و کامل از تصمیم‌های اتخاذ شده،  برای برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف سوخت  است.

کد خبر 54446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز