چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه فرهنگی اکو یعنی نهاد فرهنگی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) که در تهران مستقر است سه نشریه جدید منشر کرد.

اولین نشریه "اکو نوروز" و به زبان فارسی است که در کشورهای ایران ،تاجیکستان و افغانستان توزیع می شود.

در شماره 01 نشریه  اکو نوروز که به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی اکو و مدیر مسئولی محمد رجبی رئیس موسسه فرهنگی اکو منتشر شده است مطالب متنوعی از نویسندگان ایرانی و سایر کشورهای عضو اکو به چاپ رسیده است.

در اولین مطلب این نشریه با عنوان "چرا اکو؟چرا اکو نورزو؟ که به قلم حسین ضیایی  مشاور رسانه ای موسسه فرهنگی اکو به چاپ رسیده آمده است"اکو به رغم همه ویژگی های مثبت و منفی و یا برخورداری از امتیازات بی بدیل همکاری و همزمان وجود برخی موانع منطقه گرایی در مجموع از استعداد و پتانسیل های شگرف "اتحاد همه جانبه " برخوردار است."

"نوروز به عنوان یک تبسم تاریخی و دیرینه در فرهنگ و حوزه تمدن کشورهای عضو اکو به شمار می آید. بر این اساس توجه همه جانبه مدیران و طراحان فرهنگی،اقتثادیریالاموزشی و... در 10 کشور عضو اکو بر این پدیده فرهنگی عملا بهار روابط در درون مجموعه اکو را نیز  بیش از پیش فراهم آورده است."

"در حال حاضر معرفی اکو یا به عبارتی "اکو شناسی" در بین مردم ایران و 9 کشور دیگر عضو از جمله وظلیف سنگین و خطیر رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی داخلی این کشور ها به شمار می آید . این امر شرط اصلی در به تحرک واداشتن تمامی ساختارها و ظرفیت های موجود در اکو به شمار می رود."

در شماره 01 اکو نوروز مطالب دیگری همچون "زمان باز کردن چشمهایمان رسیده است"  گفتگو با دکتر خورشید انور دبیر کل اکو،"آینده روشن است" گفتگو با دکتر محمد رجبی رئیس موسسسه فرهنگی اکو،"تاشکند، مادر فرهنگ آسیای مرکزی" به قلم کریم ارسلان، "قرقیزستان،تصویری ناب از فرهنگ و هنر بومی" به قلم دکتر ضمیر علی اف"،"نظری بر سرمایه گذاری خارجی در منطقه اکو" به قلم کوبات عمر زاکف مدیر تحقیقات و آمار اکو، و مطالب دیگری همچون"نخستین پارک اکو در ایران"،" اتحادیه کتابخانه ها و ارشیوهای ملی" به چاپ رسیده است.

دومین نشریه منتشر شده از سوی موسسه فرهنگی اکو نشریه "اکو تایمز" است که به زبان انگلیسی  چاپ می شود و عمدتا در سطح بین المللی توزیع می گردد.

نشریه سوم منتشر شده از سوی موسسه فرهنگی اکو به زبان روسی منتشر شده و در کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز توزیع می شود.

موسسه فرهنگی اکو همچنین اعلام کرده به زودی دو نشریه دیگر یکی به زبان اردو و دیگرب به زبان ترکی نیز منتشر خواهد کرد.

کد خبر 54677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز