پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

امروز آخرین سهمیه لیگ برتر ایران میان دو تیم فولاد خوزستان و پیام‌مشهد به حراج گذاشته می‌شود تا یکی از این دو تیم به جمع 17 تیم دیگر لیگ برتر اضافه شود.

دوئل تیم‌های مشهدی و اهوازی از آنجا جذاب است که دو تیم، مانند دیگر بازی پلی‌آف لیگ دسته اول، بازی اول خود را با تساوی بدون گل به پایان برده‌اند و همین، پیام را به گرفتن نتیجه در خانه حریف امیدوار می‌کند.

سپاهان نوین که پیش از این، مجوز صعود به لیگ برتر را دریافت کرده بود، پس از تساوی بدون گل در خانه، موفق شد استیل آذین را در تهران با نتیجه 2 بر یک شکست داده و اولین سهمیه لیگ برتری لیگ دسته اول را دریافت کند.

امروز در حالی دو تیم در اهواز به مصاف هم می‌روند که گرمای این شهر اولین حریف تیم میهمان محسوب می‌شود.

بیش از دو سال از زمانی که هواداران تیم فوتبال پیام مشهد در ورزشگاه تختی شهر اهواز به تشویق تیم خود می‌پرداختند تا تیمشان را راهی لیگ‌برتر کنند، می‌گذرد و اکنون چرخ روزگار باز هم سبزپوشان خراسانی را در مرحله‌ای قرار داده که برای صعود به لیگ برتر باید 90 دقیقه حیاتی را پشت سر بگذارند. 90 دقیقه‌ای که شاید به 120 دقیقه تبدیل شود و شاید هم کار را به ضربات پنالتی بکشاند.

آنچه مسلم است اینکه پیامی‌ها برای آنکه از بار روانی این مسابقه فرار کنند، به زدن گل در دقایق ابتدایی نیمه اول فکر می‌کنند تا تمرکز را از حریف بگیرند. زدن یک گل از سوی پیام  به آن معناست که تیم میزبان برای صعود باید 2 گل بزند و این برای اهوازی‌ها که فوتبال را با احساسشان بازی می‌کنند، کاری بسیار دشوار است. شاید به همین دلیل مسعود رضاییان، مدیرباشگاه فولاد برای زدن گل اول بازی به سود تیم خودش جایزه تعیین کرده و با اطمینان می‌گوید: مطمئن هستم تیم ما گل اول بازی را می‌زند.

آنچه پیامی‌ها را دچار استرسی بی‌انتها کرده، گرمای اهواز است. دیروز دمای هوای اهواز به 46 درجه رسید و امروز هم هوا در همین حدود است. آنها نتوانستند تمرین خود را آن طور که می‌خواهند برگزار کنند و این، مسئولان تیم به‌خصوص خداداد عزیزی را می‌ترساند.

مشهدی‌ها که به هیچ وجه به هوایی این‌گونه عادت ندارند، قطعا در نیمه اول مسابقه تحت‌تأثیر شرایط جوی قرار خواهند گرفت و بازی چندان خوبی را ارائه نخواهند داد.

تماشاگران فولاد، مشکل بعدی پیام هستند. پس از سقوط تیم صنعت نفت آبادان به لیگ دسته اول، خوزستانی‌های فوتبالدوست، طاقت این که تیم فولاد را هم در صعود به لیگ برتر ناکام ببینند، ندارند. آنها هفته گذشته ناکامی تیم محبوبشان را برای رسیدن به فینال جام حذفی در برابر استقلال تهران با این امید تحمل کردند که تیمشان با استراحتی چند روزه، مجوز حضور در لیگ برتر را تقدیمشان خواهد کرد. به همین دلیل، امروز با همه توان به حمایت از تیم خود می‌پردازند تا بازیکنان فولاد را با کمک خود راهی لیگ برتر کنند.

هادی برگی زر، سرمربی پیام نگران حاشیه‌های بازی امروز است: باید مراقب حاشیه‌های بازی امروز باشیم چون بسیاری از معادلات در بیرون از زمین بازی رقم می‌خورد. ما تمام کارهای لازم را انجام داده‌ایم. حتی تمرین دیروز را در ساعت 17 برگزار کردیم تا بازیکنان به بازی در این شرایط عادت کنند، اما اتفاقاتی هم می‌افتد که ما در رقم خوردن آنها نقشی نداریم و باید مراقب آنها باشیم.

بازی تیم‌های فوتبال پیام مشهد و فولاد خوزستان در اهواز به اعتقاد همه کارشناسان فوتبال، برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی دارد. هر دو تیم پاداش‌هایی را برای این بازی تعیین کرده‌اند که در پایان بازی امروز، فقط یک گروه از بازیکنان حاضر در میدان از آن بهره خواهند برد. داور بازی امروز، داور مورد اعتماد فدراسیون فوتبال یعنی سعید مظفری‌زاده است که بازی فینال‌گونه لیگ برتر یعنی بازی پرسپولیس و سپاهان و همین طور بازی برگشت پلی‌آف استیل‌آذین و سپاهان‌نوین را سوت زد.

کد خبر 54733

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز