شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

آفتاب‌سوختگی علاوه بر ضرر‌های زیادی که برای پوست دارد، با سوزش و احساس گرمای زیاد روی پوست همراه است که در برخی موارد بسیار جدی و حاد می شود.

پزشکان همواره توصیه می‌کنند که حتی الامکان از قرار گرفتن در معرض آفتاب به نحوی که موجب سوختگی پوست شود، جلوگیری به عمل آید اما در صورتی که آفتاب سوختگی به وجود آمد، بهترین اقدام چیست؟

پزشکان برای درمان آفتاب‌سوختگی راهکار‌های زیر را توصیه می‌کنند:

کمپرس شیر سرد:
پروتئین‌های موجود در شیر، التهاب و حساسیت پوستی را درمان می‌کنند. پوست پس از آفتاب‌سوختگی به رطوبت نیاز دارد و شیر سرد (البته نه خیلی سرد) این رطوبت را تامین می‌کند.

چای سبز و آب انار:
نوشیدن چای سبز یا آب انار در درمان آفتاب سوختگی  موثر است. این دو نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدانت هستند که آسیب‌های پوستی را درمان می‌کنند.

نوشیدن مایعات:
برای درمان آفتاب سوختگی بیش از روز‌های دیگر میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. نوشیدن انواع مایعات خنک هم در این زمینه موثر است.

کرم‌های مخصوص:
گام بعدی در درمان آفتاب‌سوختگی استفاده از کرم‌های مخصوص است که به وفور در بازار وجود دارند. البته انواعی از این کرم‌ها که درصد رطوبت بالاتری دارند و با آنتی‌اکسیدانت غنی‌ شده‌اند، تاثیر بهتری روی پوست سوخته برجای می گذارند.

کرم‌های مرطوب کننده:
دست‌کم روزی ۳ بار از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید و هیچ گاه پوست‌ خشک شده و جدا شده از بدن را با کمک دست نکنید. اجازه دهید که پوست‌اندازی بدن به طور طبیعی انجام شود تا آسیب کمتری به پوست برسد.

کد خبر 54934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز