یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 24 تن مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر (6 تا 13 تیر) در 13 استان کشور امحا می‌شود.

محمد رضا اکبر حلوایی، رییس کمیته برگزاری هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در گذشته موادمخدر به صورت متمرکز و در تهران امحا می‌شد اما این شیوه امسال تغییر کرده است و در هفته مبارزه با مواد مخدر مقدار کمی از این مواد به صورت نمادین در تهران امحا می‌شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر وی افزود: در سه ماه گذشته نیز حدود 30 تن مواد مخدر به صورت غیرمتمرکز امحا شده است.

حلوایی درباره برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت:‌ روزهای این هفته به نام‌های مبارزه با مواد مخدر ایثار و شهادت، معنویت و ورزش در کنترل مواد مخدر، درمان بازتوانی و کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر،مشارکت های مردمی در کنترل مواد مخدر، تقویت نظام خانواده و پیشگیری از اعتیاد، حمایت از خانواده معتادان و آسیب دیدگان و روز آخر به نام هنر و رسانه و پژوهش در کنترل مواد مخدر نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر علاوه بر تهران در همه استان‌ها برگزار می‌شود و حدود 150 هزار نفر به صورت رو در رو در این برنامه‌ها شرکت خواهند داشت.

رییس کمیته برگزاری هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: المپیاد ورزشی 541 در سه بخش بهبود یافتگان، جامعه سالم و ورزش‌های بومی و روستایی برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه آن در روز هفتم تیر 1400 مدال به برندگان اهدا خواهد شد.

حلوایی گفت: جشنواره 541 نیز با همکاری وزاتخانه‌ها و نهادهای مختلف در طول این هفته در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی و از ساعت 6 تا 10 شب با حضور ورزشکاران، هنرمندان و مسئولان مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود و عموم مردم نیز می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی افزود: ‌تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، پیاده روی خانوادگی در چهار شهر کشور، ارسال روزانه 12 هزار پیامک برای مردم با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، تجلیل از 190 شهید و مجروح این عرصه در سالهای 85 و 86 و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

حلوایی خاطرنشان کرد: نتیجه فراخوان بین‌المللی اعتراض به افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان این هفته اعلام می‌شود ضمن آنکه مردم می‌توانند پیامک‌های خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر به شماره 1000541 ارسال کنند.

کد خبر 54980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز