مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی سیجانی: نگارش این سطور در حالی است که دوری از وطن مانع از حضور در مراسم تقدیر از زحمات آن جناب[دکترحسین انتظامی] است.

اینک خالصانه می‌کوشد تا با احساس حضور در مراسمی که صرفا برای اثبات حق‌شناسی همکارانتان در موسسه همشهری برگزار می‌شود به اختصار جملاتی را بیان کنم.

همشهری دیپلماتیک از زمان انتشار تاکنون در دوره کاملا متمایز از یکدیگر را سپری کرده است. دوره نخست به همت جناب آقای مهندس شیخ عطار آغاز شد و عمده زحمات آن را جناب آقای وعیدی بر دوش کشید اما انتشار دوره دوم که به صورت ماهنامه صورت پذیرفت، اندکی پس از آغاز به کار آن جناب به عنوان مدیرعامل موسسه همشهری آغاز شد.

باید متواضعانه اعلام دارم که نقش شما در حمایت از این ماهنامه و تلاش برای بالابردن کیفیت آن ستودنی است اهتمام جنابعالی به شورای علمی دیپلماتیک و تلاش برای بهره‌گیری از شخصیت‌های ارزشمند شایسته تقدیر است. آنچه به انجام رسید در پرتو برجستگی‌های مدیریتی دکتر حسین انتظامی محقق شد که لازم می‌داند آموخته‌های خود از آن را بیان دارد:

دکتر انتظامی برای انتخاب همکاران خود و اعتماد به آنان ابتدا به زمان متناسبی نیاز دارد تا بتواند بررسی‌های لازم در مورد توانایی فرد مورد نظر را به عمل آ‌ورد.

پس از سپری‌شدن این دوره به طور کامل از همکاران خود حمایت می‌کند هر چند که ساز و کار مناسبی برای نظارت دقیق بر عملکرد آنان را فراهم ساخته است.

دکتر انتظامی در انجام کار بی‌نهایت مسئولیت‌پذیر است. به افق‌های دوردست چشم دوخته است و به هیچ وجه فشارهای واردآمده از مراکز مختلف را به زیرمجموعه انتقال نمی‌دهد. او مسئولیت همه مشکلات و احیانا کوتاهی یا اشتباه که البته بخش جدایی‌ناپذیر کار روزنامه نگاری است را شخصا بر عهده می‌گیرد. این ویژگی بر جسارت دست‌اندرکاران رسانه افزوده و امکان خطرپذیری را برایشان مهیا می‌سازد.

گرچه او یک روزنامه‌نگار باتجربه، برجسته و مسلط بر همه ابعاد کار یک موسسه رسانه‌ای است، اما همواره نظرات کارشناسی را ارج می‌نهد، امری که دست‌اندرکاران یک رسانه عظیم را دلبسته و امیدوار می‌کند.

دکتر انتظامی قابلیت ویژه‌ای در جذب و مدیریت نیروهای توانمند و همچنین فراهم‌کردن فضا برای رشد نیروهای باظرفیت دارد. به همین دلیل ملاحظه می‌شود که موسسه همشهری اینک مجموعه‌ای ارزشمند از توانمندی‌ها را دارد. البته یقینا حقیر در این میان تعریف نمی‌شود که صرفا افتخار آشنایی و همکاری با این عزیزان نصیب او شده است.

مهارت دکتر انتظامی در مدیریت وقت مثال‌زدنی است. چنان است که از همه امور خرد و کلان در موسسه اطلاع دارد و فرصت کافی برای اشراف دقیق بر همه امور و در عین حال طراحی کارهای جدید را می‌یابد. شاید نظام‌مندبودن و تلاش برای ایجاد یک ساختار بسیار منظم  منسجم را از این توفیق باشد.

افزون بر آنچه گذشت، لازم است به مهم‌ترین ویژگی دکتر انتظامی روزنامه‌نگار اشاره شود:

رسالت مداربودن او در شکل و نحوه کار با هدف برآورده‌ساختن نیازهای طیف گسترده مخاطبان انعطاف دارد، اما در عین حال هیچگاه به اسارت این روشها در نیامده است. دکتر انتظامی روزنامه‌نگاری را یک حرفه و یا یک وسیله برای دستیابی به هدف والایی می‌داند که افتخارش تلاش برای دستیابی به آن است و با بهره‌گیری از آخرین تجربه‌ها و گاه حتی با شکستن قالب های خشک و بی‌روح اما می‌کوشد که به باورهای اسلامی و ملی این ملت وفادار بماند و از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کند.

جناب آقای دکتر انتظامی
حاصل همکاری 28 ماهه نگارنده این سطور با آن جناب انتشار 25 شماره ماهنامه همشهری دیپلماتیک است که یکی از بهترین و زیباترین دوره‌های زندگی کاری اینجانب به شمار می‌آید هرگز فراموش نخواهد شد.

شما مسئولیت خود در موسسه همشهری را با افتخار در حالی آغاز کردید که تاسیس و هدایت طولانی مدت یکی از مهمترین روزنامه‌های کشور را در کارنامه خود داشتید و اینک با افتخار از همشهری خداحافظی می‌کنید.

خداحافظ و توفیق رفیقتان باد، هرجا که باشید.

کد خبر 55198

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز