پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری کشورمان در ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد به تشریح اوضاع داخلی و خارجی کشور و مهمترین دستاوردهای دولت نهم در عرصه های مختلف پرداخت

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در سخنانی، علمای جامعه مدرسین را فرزندان و یادگاران امام راحل دانست و از تلاش های آنها در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و پرچمداری ارزش‌ها قدردانی کرد.

رئیس جمهور مأموریت انبیاء الهی را زمینه‌ای برای شکل گیری و تحقق حکومت انسان کامل برجهان دانست و تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد همه مجاهدت‌ها بی‌حاصل بوده است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جمهوری اسلامی و نظام ولایت، حلقه ارتباط با امام هستی است و رمز عزت، صلابت، شکست ناپذیری و تحول آفرینی آن نیز در همین امر است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر بنا باشد عدالت برپایه احکام اسلامی برقرار شود و معنویت و یگانه پرستی روح این حرکت باشد، لاجرم علما باید به طور پیوسته در همه زوایای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حضور فعال و تعیین کننده داشته باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه از اجرای کوچکترین قوانین اجتماعی تا اجرای حدود الهی نیازمند تربیت الهی هستیم، اظهار داشت: تا زمانی که انسان ها و جامعه به تربیت اسلامی مجهز نشوند، احکام اسلامی درجامعه جاری نخواهد شد و روحانیت اصیل، ولایی و خط امامی مسوول و پیشتاز این امر هستند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه رابطه روحانیت و نظام اسلامی همواره تفکیک ناپذیر بوده است، تصریح کرد: علما امروز در ایران پرچمداران عدالت، برادری و اخلاق هستند و پای آرمان های حضرت امام (ره) ایستاده اند و البته این مسوولیت محدود به جغرافیای ایران هم نیست.

رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود فرهنگ را پایه و اساس و روح حاکم بر فعالیت های اسلامی در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر در جامعه فعالیت اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی می شود، باید هدف و روح حاکم بر آنها فرهنگی باشد و این دولت در سه سال اخیر در همین راستا حرکت کرده است.

رئیس جمهور به فضای فرهنگی پیش از روی کار آمدن دولت نهم اشاره کرد و یادآور شد: در آن دوران قیام امام حسین (ع) را رسماً زیر سوال بردند و اهانت کنندگان از سوی مراجع رسمی حمایت می شدند. همچنین صلاحیت و کفایت حکومت به طور گسترده زیر سوال می رفت و حتی علمای برجسته با عناوین مختلف مورد هتک حرمت قرار می گرفتند اما امروز به فضل الهی با افتخار اعلام می کنم که ادبیات و آرمان دولت، دینی است و به خاطر آرمان دینی، سختی ها را در داخل و خارج کشور تحمل می کنیم.

وی افزود: دولت عمیقاً معتقد است که راه نجات بشر، حاکمیت احکام دینی است و با همین نگاه و جهت گیری حرکت خود را تنظیم کرده است. افزایش بودجه فعالیت های قرآنی، اصلاح مبانی و جهت گیری های آموزش و پرورش و دانشگاه ها و افزایش بودجه عمرانی و عمومی در بخش فرهنگ، از جمله اقدامات دولت نهم در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ اسلام ناب است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز فضای امید، نشاط و روحیه انقلابی در کشور حاکم شده است؛ البته ضعف هایی هم وجود دارد. در فعالیت فرهنگی اصیل و پایدار در ابتدای کار هستیم و دولت معتقد است که باید عرصه فرهنگ به پایگاه های اصیل و ماندگار از جمله مساجد و علمای بلاد اسلامی متصل شود.

رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با ارائه آمارهایی به مقایسه اوضاع اقتصادی قبل و بعد از روی کار آمدن دولت نهم پرداخت و گفت: وقتی دولت را تحویل گرفتیم، رشد اقتصادی 4 و 2 دهم درصد بود، بدهی های سنگین داخلی و خارجی داشتیم، تورم متوسط 15 و 16 صدم درصد و سهم نفت نیز در بودجه 67 درصد بود، اما امروز با وجود سنگین ترین تهاجم ها و تحریم های اقتصادی، رشد اقتصادی در سال 86 ، 7 و 8 دهم درصد بود و سهم نفت در بودجه نیز بیش از 12 درصد کاهش یافته است. همچنین بدهی به بانک ها در داخل و خارج را به شدت پایین آورده ایم. ضمن اینکه سهم اقدامات عمرانی در بودجه به بالاتر از 26 درصد رسیده است.

احمدی نژاد افزود: در راستای واگذاری شرکتهای دولتی به مردم، در 15 سال گذشته 2700 میلیارد تومان واگذار شده بود اما تنها در دو - سه سال اخیر 32 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی به مردم واگذار شده است.

رئیس جمهور به وجود 3 میلیون بیکار در آغاز فعالیت دولت نهم اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت این دولت 2 و نیم میلیون شغل ثابت ایجاد شده است و این در حالی است که جمعیت متولدین سال های 60 تا 64 هم وارد بازار شغل و مسکن می شوند.

وی با اشاره به آغاز بیش از 90 هزار طرح عمرانی در دوران دولت نهم و اتمام نیمی از آن یادآور شد: 46 هزار طرح در دولت پیشین آغاز شده بود که 33 هزار طرح آن در این دولت تکمیل شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: تکمیل و اجرای طرح های عمرانی یکی از راههای کاهش تورم است.

رئیس جمهور در ادامه به وجود نوسان قیمت در برخی کالاها و تورم اشاره کرد و چهار علت اساسی را برای ایجاد تورم در جامعه برشمرد و گفت: نخستین عامل تورم ناشی از عملکرد دولت هاست؛ یعنی اگر دولت ها پول نفت را به طور مستقیم به بازار عرضه کنند، تورم زا خواهد بود اما دولت نهم سنگین ترین فشار را به خود وارد کرد و موضوع تزریق مستقیم پول نفت به بازار را در سال 86 به صفر رساند.

وی افزود: عامل دوم، تورم وارداتی است. در این مورد تنها اقدامی که دولت می تواند انجام دهد، این است که تعرفه برخی کالاها را پایین آورد .

دکتر احمدی نژاد خلق پول از طریق بانک ها و موسسات مالی و نیز برخی سوداگری ها یعنی همان تورم ناشی از فضای روانی را از دیگر عوامل تحمیل تورم به جامعه دانست و گفت: دولت تدابیری اندیشیده و امیدوار است به زودی این مشکلات را کنترل و مهار کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دوره قبل از دولت نهم همه شیپورها در جهت ایجاد تفرقه و یأس در جامعه نواخته می شد، تصریح کرد: بحمدالله در دوره دولت نهم همبستگی ملی به شدت تقویت و روحیه امید در جامعه حاکم شده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضور دولت در عرصه سیاست خارجی حضوری اعتقادی و آرمانی است، گفت: دولت در این عرصه بر مبنای تکلیف دینی عمل می کند و ذرّه ای در آن بازی سیاسی وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت های زورگو در موضوع هسته ای همه توان خود را به کار گرفته اند اما در شکستن اراده ملت ایران ناکام مانده اند، تصریح کرد: موضوع هسته ای از نظر ما تمام شده است و حتی اخیراً بازی جدیدی را آغاز کرده اند که این بازی، اسباب آزمایش است و این نیز جز ذلت برای آنها رهاوردی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: دولت نهم در سیاست خارجی و موضوع هسته ای قدم به قدم و با شناخت دقیق از محیط جهانی گام بر می‌دارد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان قادر نیستند آسیبی به کشورمان وارد کنند، تصریح کرد: امروز شرایط دشمنان به گونه‌ای است که از نظر روحی منفعل و بریده‌اند و به فضل الهی دستی که به سمت ایران بلند شود، به سرعت قطع خواهد شد؛ چرا که دوران زورگویی و قلدرمآبی به لحاظ نظری و عملی به پایان رسیده و نشانه‌های آن به وضوح نمایان است.

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به سفر چندی پیش خود به عراق اشاره و خاطر نشان کرد: من نخستین رئیس دولتی بودم که با اعلام قبلی دو روز به این کشور سفر رسمی کردم. پیش از من روسای دولت‌های آمریکا و انگلیس به واسطه حضور گسترده نظامیان خود در این کشور چند ساعتی حضور پیدا کرده‌اند اما هیچ کدام از آنها شب را در عراق نمانده‌اند.

رییس جمهور همچنین با یادآوری اینکه حاضر نشده است در سفر عراق در منطقه تحت کنترل آمریکایی ها (منطقه خضرا) اقامت کند، خبر داد: براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند.

کد خبر 55500

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز