مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

با موافقت شورای محترم شهر تهران، طرح پاکسازی شهر از برچسب‌های مزاحم در سازمان زیباسازی شهر تهران در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ما، معاون برنامه‌ریزی و امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: به‌منظور تامین آسایش شهروندان و در قالب خدمات رسانی به شهروندان تهرانی، برچسب‌هایی که بر در منازل و دیوار‌های شهر نصب می‌شود، پیگرد قانونی خواهد شد.

مهدی گلشنی افزود: ضمن پاکسازی شهر از برچسب‌های مزاحم که با همکاری سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران در حال اجراست، گروهی حقوقی مسئول برخورد با شرکت‌هایی است که به نصب برچسب‌ها اقدام می‌کنند.

وی توجه بیشتر به سیمای ظاهری شهر را  یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان زیباسازی شهر تهران برشمرد و  اعلام کرد: در این راستا و به‌منظور تامین حقوق شهروندی، سازمان، با تمامی شرکت‌هایی که به نصب برچسب‌ها اقدام کنند برخورد جدی خواهد کرد.

جریمه تا یک میلیون تومان

گلشنی همچنین تصریح کرد: این طرح سازمان حتی بدون طرح شکایت از سوی شهروندان قابلیت اجرایی دارد؛ چرا که هدف ما رفع آلودگی‌های بصری از شهر است.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی که حتی یک برچسب را بدون مجوز‌های قانونی در شهر نصب کنند، تا یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

گلشنی به هماهنگی انجام شده با شورای حل اختلاف استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: مجتمعی ویژه از سوی شورای حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه مشخص شده‌است تا درصورت تخلف شرکت‌ها بتوانیم در اسرع وقت با آنان برخورد کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: گسترش پاتوق محلات در تهران به‌عنوان یک حلقه گمشده‌ تعاملات اجتماعی، یکی دیگر از طرح‌های مهم سازمان زیباسازی شهر تهران است.

گلشنی گفت: شهرداری تهران مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال گذشته 88پاتوق محله را در نقاط مختلف شهر ایجاد کرد که در همین راستا امور اجرایی مربوط به ایجاد 110پاتوق محله در سال‌جاری نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 55558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز