وحیدرضا نعیمی: دادستان کل کشور بعد از ظهر جمعه ۳۱ خرداد از بخش‌های مختلف روزنامه همشهری بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی در این دیدار با بخش‌های مختلف مؤسسه از جمله تحریریه همشهری، روزنامه عصر، آنلاین و همشهری امارات آشنا شد و با گروهی از روزنامه‌نگاران و مدیران روزنامه به صحبت نشست.

وی در این نشست با تشکر از تلاش مجموعه کارکنان مؤسسه همشهری، این گروه مطبوعاتی را یک الگوی هدایتگر و روشنگر در ارتباط با حقوق شهروندی، سلامت شهروندان، مسائل شهری، شهرسازی، شهرنشینی، آینده‌نگری، مدیریت شهری، محیط ‌زیست، فضای سبز شهری و سایر مسائل مربوط توصیف کرد.

دری‌ نجف‌آبادی اظهار داشت: روزنامه همشهری باید براساس خط‌مشی‌ کلان نظام از جمله چشم‌انداز ۲۰ ساله و اصل ۴۴ به نحو احسن ایفای نقش کند. وی افزود: کارکرد همشهری در ایران با روزنامه‌های مشابه در کشورهای دیگر متفاوت است؛

زیرا در ایران مسائلی مانند توسعه پایدار و سلامت شهروندان با مباحث عمیق اخلاقی، قضائی و تربیتی عجین شده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت‌ها و محدودیت‌ها موضوع‌ها باید برای شهروندان تبیین شود و در این ارتباط به کمبود منابع آب تهران اشاره کرد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: سلامت شهروندان قابل معامله نیست و در این مسیر همه سازمان‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند. وی همچنین ترسیم سیمای 100سال آینده تهران را با توجه به امکانات از دیگر کارکردهای همشهری دانست.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره دست‌اندازی به منابع طبیعی و محیط زیست گفت: دادستان کل وظیفه هدایت کلی و ارشاد کلی دادستان‌های محلی را برعهده دارد. وی اظهار داشت پیگیری تخلفاتی از این دست وظیفه دادستان‌های محلی و مجتمع‌های قضائی است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: در مواردی که دستگاهی تخلف کرده است، مانند پرونده پارک سرخه حصار، دستگاه ذیربط مسئول است و واگذاری منابع طبیعی باید با رعایت اصول قانونی باشد.

وی در عین حال افزود: سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند به‌عنوان بازوی قوه قضائیه، پرونده تشکیل دهد و به دادستانی کل کشور احاله دهد تا از طریق دادستانی محلی پیگیری شود.

دادستان کل کشور در مورد چگونگی دفاع دادستانی از حقوق شهروندان در زمینه مسائل اقتصادی مثل اختلاف‌نظر دستگاه‌ها و بانک‌ها در مورد نرخ بهره وام‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی در صدور بخشنامه‌ها باید ضمن ملاحظه مقتضیات و ساختار کلان اقتصادی به نحوی عمل کنند که موجب تضییع حقوق مردم و سرگردانی آنها نشود و دادستانی و دیوان عدالت در این زمینه‌ها باید از حقوق عامه مردم دفاع کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش که از آن به‌عنوان انقلاب سوم یاد کرد، گفت: نسل دوم و سوم انقلاب باید شهید بهشتی و یاران وی را بشناسند.

وی افزود شهید بهشتی و یارانش در برابر لیبرالیسم و نفاق و التقاط ایستادگی کردند. دادستان کل کشور خواستار آن شد که انتقاد از دستگاه قضائی منصفانه، سازنده و راهنما باشد، نه مخرب.

وی از این امر ابراز تأسف کرد که عموماً به جای انتقاد، تهمت وارد می‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به سالگرد ولادت صدیقه کبری(ع)، ایشان را اسوه اسوه‌ها، الگوی الگوها و چراغ هدایت انسان‌ها دانست و خواستار آن شد که همشهری به‌عنوان یک رسانه پرمخاطب، این چراغ هدایت را به زوایای زندگی مردم ببرد.

دری‌ نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: دنیا و آخرت و همه چیز ما   در زهرا(ع) خلاصه می‌شود و از این‌رو باید در تعمیق فرهنگ علوی و فاطمی تلاش کرد و الگوسازی براساس شخصیت ایشان به‌خصوص در میان زنان، در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها گسترش یابد.

کد خبر 55656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز