چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کابینه آلمان گزارش جدید خود را درباره فقر و ثروت در این کشور منتشر کرد.

روزنامه تاگس اشپیگل از برلین نوشت، بر اساس این گزارش، فاصله میان فقیر و غنی در آلمان عمیق‌تر از قبل شده است. در نهایت اینکه 13 درصد شهروندان آلمان فقیرند، یعنی از هر هشت نفر، یک نفر.

فقر بیش از همه، بیکاران، افراد فاقد آموزش حرفه‌ای، خانواده‌های تک سرپرست و خارجیان را تهدید می‌کند.

این گزارش، کلید اجتناب از فقر را «آموزش و اشتغال بیشتر» دانسته است. در این گزارش آمده است که باید همه تلاش‌ها به این سو هدف‌گذاری شوند که بتوان به اشتغال تمام وقت رسید.

این گزارش وضعیت اجتماعی آلمان در سال 2005 را ترسیم می‌کند و برنامه احیای چرخه اقتصادی که در سال 2006 به اجرا گذاشته شده را در بر نمی‌گیرد که در آن تلاش شد بیکاری کاهش یابد.

وزارت اقتصاد آلمان این مساله را مورد نکوهش قرار داده است. بنا به اعلام این وزارتخانه، این گزارش که وزارت کار آلمان دوباره روی آن کار کرده است «تصویری تیره را از واقعیت اجتماعی در آلمان امروز» به نمایش گذاشته است.

در سندی که وزارت اقتصاد آلمان به شبکه تلویزیونی ARD ارایه داد، آمده است که «بحث عمومی مخدوش» به بسیاری این حس را تلقین می‌کند که «آلمان فقیر شده است.»
در همین حال انجمن خیریه کاتولیک‌های آلمان از «شکاف رو به افزایش جامعه آلمان» انتقاد کرده است. به گفته این انجمن، 11 درصد جمعیت این کشور به طور دایم در مرز فقر زندگی می‌کنند.

به گفته پتر نهر (Peter Neher)، رییس این انجمن «نیاز شدیدی به گفت‌وگو» در این خصوص وجود دارد. وی خواستار آن شد که شورایی از کارشناسان مستقل گزارشی را در این باره تهیه کنند. انجمن اجتماعی آلمان (So VD) هم گزارش دولت آلمان را نشانگر کم‌کاری دولت خواند و درباره افزایش فقیران مسن هشدار داد.

کد خبر 56110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز