همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص تهران از اجرای طرح جمع آوری و برخورد با اراذل و اوباش و توزیع کنندگان محصولات فرهنگی غیرمجاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید مرتضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص تهران افزود: طرح جمع آوری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر ، کیف قاپان ،جیب بران و سارقان خودرو و لوازم داخل آن و تشدید اجرای طرح امنیت اجتماعی در روزهای آینده اجرا می‌شود.

وی ضمن قدردانی از اعضای ستاد برای ایجاد امنیت عمومی شهر تهران ابراز امیدواری کرد: طرح‌هایی که در جهت امنیت اجتماعی و مبارزه با اراذل و اوباش و سوداگران مرگ در دست طراحی و اجرایی شدن است با موفقیت و نتیجه مطلوب همراه باشد.

دادستان تهران با اشاره به ارائه گزارش‌های ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص به شورای عالی امنیت ملی افزود: پس از ارائه این گزارش، شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که این تشکیلات به صورت کشوری اجرا شود.

مرتضوی به تصویب فوریت ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم خاص تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان طرحی را ارائه کردند که این ستاد به صورت کشوری فعال شود و با قانون مصوب مجلس، ادامه فعالیت دهد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به اهداف جلسه اشاره کرد و گفت: با راهکارهای ارائه شده از طرف اعضا، قصد داریم طرحی را در تهران اجرا کنیم که بعد از اجرای آن، حتی یک مورد تظاهر و قدرت‌نمایی اراذل و اوباش در سطح شهر تهران نداشته باشیم.

وی با بیان این که با اراذل و اوباش برخوردی قاطع خواهد شد افزود: شهروندان خیالی آسوده داشته باشند و در صورت مشاهده اقدام اراذل و اوباش، پس از اعلام جرم و مراجعه به دادسرا، مطمئن باشند به سرعت و شدت با این افراد برخورد می‌شود.

مرتضوی ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره اجرای طرح افزایش امنیت اجتماعی در سه ماه نخست سال، ارائه گزارش عملکرد رئیس پلیس مواد مخدر درباره اجرای طرح جمع آوری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این مدت و ادامه اجرای طرح در دو ماه آینده، ارائه طرح راهبردی افزایش امنیت اجتماعی برای پیشگیری از اقدامات اراذل و اوباش و توزیع کنندگان محصولات فرهنگی غیرمجاز و برخورد با باقیمانده اراذل و اوباش شهر تهران در 2 ماه آینده و ارائه طرح و راهکارهای اجرایی آن پیرامون برخورد قاطع با مرتکبین جرایم کیف قاپی ، جیب بری، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو را دستور کار جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص تهران اعلام کرد.

یادآور می شود در این جلسه فرمانده انتظامی تهران بزرگ، رئیس سازمان اطلاعات استان تهران، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، رئیس پلیس آگاهی ناجا، رئیس پلیس اطلاعات امنیت تهران، معاون دادستان در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان، معاون دادستان در امور اجرایی احکام و چند تن دیگر از اعضای ستاد حضور داشتند.

کد خبر 57015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز