یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در مورد بیماری تب برفکی به دامداران هشدار داد.

تب برفکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: دامداران علاوه بر همکاری با شبکه دامپزشکی شهرستان و پست‌های تابعه، باید نسبت به رعایت موازین قرنطینه‌ای اقدام کنند.  

هادی کاووسی افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب برفکی، تماس با دام‌های آلوده و ترشحات دام‌های درگیر با بیماری است. بنابراین دامداران باید از تردد و جابه‌جایی دام‌های آلوده و بیمار خودداری کرده و آنها را در مکان جداگانه‌ای نگهداری کنند.  

وی اضافه کرد: دامداران به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی، باید از جابه‌جایی دام‌های تلف‌شده و انتقال آنها به کلینیک‌ها خودداری کنند و در صورت وجود تلفات، مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.  افرادی که با دام آلوده در تماس بوده‌اند از سرکشی به واحدهای دامداری غیردرگیر تا حداقل ۴۸ ساعت خودداری کنند زیرا عامل بیماری به راحتی از طریق افراد قابل جابه‌جایی است.

رئیس دامپزشکی شهرستان سربیشه نسبت به فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی واحد دامداری تاکید کرد و گفت: ضدعفونی وسایل نقلیه قبل از ورود و خروج، به‌ویژه در دامداری‌های درگیر الزامی است.  ضدعفونی کردن بستر و مکان نگهداری دام‌های آلوده و اطراف آن با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده مناسب نیز توصیه می‌شود.

همچنین دامداران در صورت بروز تلفات در گله، ضمن اعلام سریع موارد بیماری به شبکه دامپزشکی همکاری و مساعدت لازم را برای انجام واکسیناسیون در واحد با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی داشته باشند.

کد خبر 584905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha