مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: مهلت تعیین‌شده در ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا ۳۰ بهمن‌ماه بوده و دیگر تمدید نمی‌شود.

موتورسیکلت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در خصوص ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از پارکینگ گفت: در بحث ترخیص، موتورسیکلت‌ها به دو قسمت تقسیم‌شده است، یک دسته برابر دستورالعمل‌های واصله قبل از ۲۹ اسفندماه سال ۹۸ شامل موتورسیکلت‌های رسوبی هستند.  برای افرادی که موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ است امتیازاتی ویژه ترخیص در نظر گرفته‌شده است.

غلامرضا صدفی افزود: خلافی موتورسیکلت‌ها اگر دو برابر شده باشد به اصل جریمه برمی‌گردد و اصل جریمه تقسیط می‌شود، در بیمه‌نامه موتورسیکلت نیز فقط به یک تعهد بسنده می‌کنیم و هزینه پارکینگ طبق مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۹۴ محاسبه می‌شود که بسیار ناچیز و اندک است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم بیان کرد: تقاضا داریم تا پایان این طرح، مالکان و متصرفان که موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ است به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه و نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.  

وی با تأکید بر این‌که اگر نام شخص در هنگام توقیف موتور، روی قبض پارکینگ نوشته شده به‌عنوان متصرف محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر شخص قبض خود را گم کرده باشد سوابقش در پارکینگ موجود است و می‌تواند برای دریافت قبض به پارکینگ مراجعه و نسبت به ترخیص اقدام کند.

صدفی ادامه داد: اگر افرادی مدارک موتورسیکلت را گم کرده‌اند باید مراجعه کنند و اقدامات قانونی را انجام دهند تا اسناد و مدارک موتورسیکلت را بگیرند، در این زمینه باید با پیمودن مراحل قانونی موضوع را در روزنامه کثیرالانتشار ثبت کنند.  این افراد بعد از ده روز می‌توانند به قسمت شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی در مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند و بعدازآن که موتورسیکلت بازدید می‌شود، اقدامات قانونی برای صدور مدارک با توجه به اسنادی که ارائه می‌دهد انجام می‌شود و می‌توانند موتورسیکلت‌ها را ترخیص کنند.

همچنین شهروندان برای پیگیری مشکلات در پرداخت عوارض از طریق شماره ۰۲۱۶۳۴۶۸۵۳۱ با شرکت سپندار تماس بگیرند.

کد خبر 584946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha