دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در تظاهرات به مناسبت روز استقلال کلمبیا ده‌ها هزار تن از اتباع این کشور روز گذشته آزادی حدود ۷۰۰گروگانی را خواستار شدند که در اسارت شورشیان چپگرای فارک به سر می‌برند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، در این تظاهرات که در سراسر کلمبیا برگزار شد، مردم فریاد «آزادی! آزادی!» می‌کشیدند. همچنین در حدود ۴۰ شهر در خارج از این کشور تجمع‌های مشابهی از جمله در پاریس، لندن، میامی و نیویورک برپا شد.

میدان بولیوار در مرکز بوگوتا، پایتخت کلمبیا، مملو از تظاهرکنندگانی بود که لباس سفید بر تن کرده و پرچم ملی این کشور به رنگ‌های سفید و قرمز و آبی را به نشانه صلح تکان می‌دادند. در شهر جنگلی لتیسیا هم کنسرتی در یک منطقه نظامی برگزار شد.

در این شهر آلوارو اوریبه، رییس جمهور کلمبیا و لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا و آلن گارسیا، همتایانش از برزیل و پرو نیز حضور داشتند.

بتانکور در «کنسرت برای آزادی»
در پاریس اینگرید بتانکور که اندکی پیش از اسارت فارک رها شده است، در نزدیکی برج ایفل در «کنسرت برای آزادی» که به همین مناسب برپا شده بود، شرکت کرد.

بتانکور، آلفوزو کانو، رهبر شورشیان فارک را به صلح فراخواند. او که بیش از شش سال اسیر فارک بوده است، گفت: «درک کن که اکنون زمان پایان دادن به خون‌ریزی است و اکنون زمان آن رسیده که سلاح‌ها را با گل سرخ مبادله کنی.»

کد خبر 58565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز