گروه حوادث- مهدی آئینی: زن طماع وقتی از وضعیت مالی خوب همسایه سالخورده‌اش باخبر شد، برای کلاهبرداری از او سناریوی عجیبی طراحی کرد.

این زن با معرفی خود به‌عنوان نماینده امام‌زمان عج و سوءاستفاده از اعتقادات زن سالخورده، میلیون‌ها تومان پول نقد و اموال این زن را به سرقت برد.

مدتی قبل زن سالخورده‌ای به دادسرای ناحیه  یک تهران رفت و از یکی از همسایه‌هایش به اتهام کلاهبرداری و سرقت اموالش شکایت کرد.

این زن به قاضی رئیسی- بازپرس شعبه اول - گفت: مدتی قبل در حالی که قصد کمک به نیازمندان را داشتم، زن میانسالی که در همسایگی ما زندگی می‌کند نزد من آمد و با این ادعا که با امام زمان در ارتباط است و می‌تواند افراد نیازمند واقعی را شناسایی کند، گفت که می‌تواند در زمینه کمک به نیازمندان مرا راهنمایی کند.

زن شاکی افزود: زن همسایه بعد از این ماجرا، با چرب‌زبانی اعتماد مرا به‌خود جلب کرد و از من خواست کمک‌هایم را در اختیار او قرار بدهم تا وی با شناسایی نیازمندان واقعی آنها را به این افراد بدهد.

چند روز بعد در حالی که مقداری مواد غذایی و پوشاک برای کمک به نیازمندان تهیه کرده‌ بودم، از آنجا که قصد رفتن به جایی را داشتم، با دادن کلید خانه‌ام به زن همسایه‌ از وی خواستم این کمک‌ها را خودش از داخل خانه برداشته و در اختیار افراد نیازمند قرار دهد.

وی در ادامه گفت: آن روز وقتی به خانه برگشتم دیدم زن همسایه در خانه من نشسته و فضای آنجا از بوی عطر و گلاب پرشده است.

من که از این ماجرا تعجب کرده بودم، از این زن درباره بوی عطر و گلاب پرسیدم و او جواب داد، زمانی که من در خانه نبوده‌ام، گروهی از   مقربان آسمانی برای تشکر به خانه‌ام آمده و همه کمک‌ها را با خود برده‌اند و این بوی خوش نیز به خاطر حضور آنها  در خانه‌ام بوده است.

ارتباط با غیب

زن سالخورده افزود: پس از این ماجرا بود که تصور کردم زن همسایه واقعا با عالم غیب در ارتباط است و به همین خاطر به دیگر اعضای خانواده‌ام نیز پیشنهاد دادم کمک‌های خود را به این زن بپردازند.

به این ترتیب در مدت کوتاهی من و فرزندانم میلیون‌ها تومان به او پرداخت کردیم تا در اختیار افراد نیازمند قرار دهد.

در این مدت زن همسایه برای آنکه اعتماد مرا بیش از قبل جلب کند، دائما به من گفت: گروهی از مقربان آسمانی  قصد دارند برای تشکر به خانه‌ام بیایند اما وقتی از او می‌پرسیدم که آنها چه زمانی قرار است به خانه من بیایند، جواب می‌داد آنها زمانی وارد خانه‌ام می‌شوند که من در آنجا حضور نداشته باشم.

شاکی افزود: این ماجرا ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد متوجه شدم هر روز مقداری از لوازم خانه‌ام به طرز مرموزی ناپدید می‌شوند. ابتدا به همسایه مشکوک شدم اما با خودم گفتم که شک من بی‌مورد است.

تا اینکه یک روز یکی از وسایل ناپدید شده را در دست دختر این زن دیدم و آن موقع بود که مطمئن شدم در تمام این مدت فریب حرف‌های این زن را خورده‌ام و وی نه تنها با عالم غیب در ارتباط نیست بلکه یک کلاهبردار حرفه‌ای است که با داشتن کلید من به خانه‌مان می‌آمد و برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

بازپرس رئیسی پس از شنیدن اظهارات شاکی، دستور احضار زن متهم را به دادسرا داد اما وی پس از حضور در دادسرا، همه اتهامات خود را انکار کرد و گفت که زن همسایه هیچ پولی به وی نداده است.

پرونده در دادگاه

قاضی رئیسی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه شمیرانات گفت: با توجه به شواهد و تناقض‌گویی‌های متهم برای وی  قرار مجرمیت صادر شده و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

کد خبر 58995

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز