گروه حوادث- آزاده مختاری: قهرمان ورزشی قصد داشت 6 بچه محلش را به‌عنوان اعضای تیم ملی به خارج از کشور اعزام کند

او برای اجرای نقشه‌اش اردوهای آمادگی با حضور ورزشکاران قلابی تشکیل داد اما با افشای راز این تیم قلابی وی در دام پلیس آگاهی پایتخت گرفتارشد.

نخستین روز اردیبهشت امسال، 6 مرد جوان در حالی که ساک‌های ورزشی بزرگی به همراه داشتند و مدعی بودند اعضای تیم ملی یکی از ورزش‌های رزمی هستند به فرودگاه امام خمینی تهران رفتند تا برای شرکت در مسابقات بین‌المللی عازم ژاپن شوند.

آنها وقتی وارد محوطه فرودگاه شدند در گوشه‌ای به انتظار2 نفر از دوستانشان که قرار بود ویزاها و بلیتهای این سفر را برای آنها بیاورند، نشستند اما با گذشت چند ساعت هیچ خبری از بلیتها و ویزاها نشد.

مردان جوان که میلیون‌ها تومان برای رفتن به این سفر پرداخت کرده بودند، وقتی دیدند هیچ خبری از 2 دوستشان نیست و هواپیمایی که قرار بود با آن به ژاپن بروند پرواز کرده است، دریافتند در دام 2 کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌اند و به این ترتیب با مراجعه به پلیس آگاهی پرده از راز این کلاهبرداری عجیب برداشتند.

آنها به ماموران گفتند: مدت‌ها بود که قصد داشتیم برای کار کردن به خارج از کشور برویم اما هر بار که برای گرفتن ویزای ژاپن اقدام می‌کردیم، موفق نمی‌شدیم.

مدتی قبل یکی از بچه محل‌هایمان که در یک رشته ورزشی رزمی فعالیت می‌کند مدعی شد که می‌تواند راهی برای رفتن ما به ژاپن پیدا کند. ما که می‌دانستیم او بارها در مسابقات مختلف مدال آورده و شهرت زیادی دارد، به او اعتماد کردیم و قرار شد با پرداخت هرکدام16 میلیون تومان به وی ویزا و بلیت سفر به ژاپن را دریافت کنیم.

چند روز بعد او نزد ما آمد و گفت می‌خواهد با معرفی ما به‌عنوان اعضای تیم ملی یکی از سبک‌های ورزش‌ رزمی برایمان ویزای ورزشی بگیرد. سپس مدارک مورد نیاز و 100 میلیون پول نقد از ما گرفت تا برایمان ویزا و بلیت سفر تهیه کند اما در حالی که قرار بود او و همدستش بلیت و ویزاها را در فرودگاه به ما تحویل داده و به ژاپن پرواز کنیم، هر چقدر در فرودگاه منتظر ماندیم خبری از آنها نشد و آنجا بود که فهمیدیم ماجرای اعزام به ژاپن نقشه‌ای برای کلاهبرداری بوده است.

برای همین ابتدا به طرف باشگاهی که متعلق به مرد ورزشکار بود به راه افتادیم تا ببینیم حقیقت ماجرا چیست ولی وقتی دیدیم باشگاه تعطیل است تصمیم گرفتیم از او همدستش شکایت کنیم.  پس از اظهارات 6 مرد جوان، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی در این زمینه آغاز شد.

اردوهای نمایشی درکیش وشمال

با آغاز تحقیقات پلیسی در این باره، کارآگاهان دریافتند مرد ورزشکار پس از شناسایی طعمه‌هایش با سوءاستفاده از اعتبار خود، به فدراسیون ورزشی رفته و مدعی شده قصد دارد یک تیم را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی به خارج از کشور بفرستد.

وی سپس برای اینکه نشان دهد اعضای تیمش آماده و حرفه‌ای هستند در اواخر زمستان گذشته، با همدستی دوستش اقدام به برگزاری 2 اردوی ورزشی در جزیره کیش و یکی از شهرهای شمالی کشور کرده و از طعمه‌هایش خواسته تا در این اردوها شرکت کنند.

به این ترتیب متهمان با تهیه عکس و گزارش از اردوهای تیم ملی قلابی و چاپ این گزارش‌ها در یک نشریه ورزشی سعی کرده بودند با فریب فدراسیون برای ورزشکاران قلابی ویزای ورزشی بگیرند اما وقتی در این کار موفق نشده بودند با دادن وعده‌های واهی به طعمه‌هایشان ادعا کرده بودند ویزاها به‌زودی آماده خواهد شد.

اما پس از مدتی در حالی که بیش از 100 میلیون تومان از مالباختگان دریافت کرده بودند، آنها را راهی فرودگاه کرده و خود در فرصتی مناسب ناپدید شده بودند.

سرهنگ محمدیان- رئیس پلیس آگاهی پایتخت – روز گذشته با بیان این خبر گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، عکس 2 متهم فراری پرونده به تمام یگان‌های پلیس کشور ارسال شد و کارآگاهان تمامی پاتوق‌های متهمان را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه 31 اردیبهشت ماه موفق شدند هر 2 متهم تحت تعقیب را در یکی از پاتوق‌هایشان غافلگیر و دستگیر کنند.

قهرمان ورزشی پس از انتقال به اداره پلیس مدعی شد همدستش وسوسه این نقشه را به جانش انداخته و از آنجایی که فکر می‌کرده است همدستانش هم خودشان در این نقشه مقصرند، تصور نمی‌کرده با مراجعه به پلیس از وی شکایت کنند و حالا هم از این کارش سخت پشیمان است.

به گفته سرهنگ محمدیان با شکایت فدراسیون ورزشی از متهمان، رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

کلاه گشاد اعتماد بی‌جا
رئیس پلیس آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام این خبرگفت: متأسفانه در این پرونده، مالباختگان به این خاطر که متهم یک ورزشکار  است، به وی اعتماد کرده‌اند در حالی که صرف اینکه فردی در مسابقات ورزشی مدالی کسب کرده باشد، دلیلی بر اینکه وی می‌تواند به تمام وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند نیست.