شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

از بازار خنک‌کننده‌ها خبر می‌رسد، کالاهای قاچاق به این بخش از بازار نیز نفوذ کرده‌اند و در واقع این کالا‌ها به قیمت ارزان اما بدون ضمانت‌نامه‌ معتبر به فروش می‌رسند.

به توصیه آگاهان بازار، خریداران به هیچ‌وجه نبایدکالای قاچاق خریداری کنند. این در حالی است که  رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم در گفت و گو با ایسنا، نامعتبربودن ضمانت‌های متفرقه برخی از مدل‌های کولر‌های گازی را تایید کرده بود.

به گفته او فقط کالا‌های استاندارد و دارای ضمانت‌‌نامه معرفی شده تولید‌کننده کولر‌ می‌تواند سلامت آن‌را تضمین کند.

در مورد کولر‌های آبی نیز استفاده صحیح از آن آداب خاص خود را دارد و  رعایت این توصیه‌‌ها منجر به جلوگیری از اتلاف وقت برای تعمیر و رفع عیوب ناشی از نصب اشتباه آن می‌شود.

برای نمونه هیچگاه کولر را نباید کنار لوله‌های دودکش یا چاه فاضلاب نصب کرد زیرا عواقب بدبوی آن گریبانگیر صاحب کولر می‌شود. عایق‌‌بندی کانال‌های کولر از اتلاف انرژی و وزیدن باد گرم جلوگیری می‌کند.

همچنین در کنار کانال‌کشی از کوتاه‌ترین راه ممکن، استفاده موضعی از باد خنک کولر نیزدر افزایش کارآیی سرمایشی آن موثر است. به عبارتی ساده‌تر، کانال‌ کولر فقط به اتاق‌ها و سالن‌های مورد استفاده کشیده یا اینکه دریچه اتاق‌های بدون استفاده بسته شود.

علاوه بر این، لازم است بدانیم سیستم سرمادهی کولر به نحوی است که این وسیله، رطوبت و ذرات ریز آب را همراه با هوا به داخل پمپ می‌کند. این ذرات با جذب گرمای فضای داخل، دما را کاهش می‌دهند.

بنابراین سیستم سرمایشی کولر تا زمانی قادر به خنک کردن فضای مورد استفاده است که میزان دمای ذرات داخل بیش از حرارت محفظه داخلی کولر باشد. مطابق این فرمول چنانچه دمای این دو محیط به یک اندازه برسد کولر توان انتقال بخار آب را از دست داده و سرما دهی لازم را از دست می دهد.

بازگذاشتن دست‌کم یکی از پنجره‌های داخل ساختمان (به منظور جریان هوا) و خنک‌کردن آب داخل کولر به وسیله سایبان از جمله‌ راه‌‌های جلوگیری از کم توان‌شدن سرمادهی کولر‌هاست.

هنگام خرید پنکه نیز باید به کارآیی مارک‌های متفرقه داخلی و چینی و توصیه بی‌مورد برخی فروشنده‌ها برای خرید آنها شک کرد

کد خبر 59116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز