جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

اتاق فکر «پروژه سیتی‌یونایتد» (City United Project) امروز اعلام کرد که «پوند دیجیتال» باید در قلب تلاش‌های انگلستان برای تقویت جاذبه جهانی شهر لندن به‌عنوان یک مرکز مالی پس از برگزیت قرار داشته باشد.

پوند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، وزارت دارایی قرار است پس از کنار زده شدن لندن و جایگزینی آمستردام به‌جای پایتخت انگلیس به‌عنوان برترین مرکز تجارت سهام اروپا به‌دنبال تحقق برگزیت در ۳۱دسامبر، پیشنهادهایی را برای جذابیت بازار سرمایه انگلستان ارائه دهد. دانیل هادسون، رئیس سیتی‌یونایتد گفت که اکنون اکثریتی در شهر وجود دارد که معتقد است بهتر است به جای تأخیر در ایجاد تغییر به امید رسیدن به اتحادیه اروپا، بر روی رقابت‌پذیری بخش مالی متمرکز شود.

او می‌گوید: «ارز دیجیتال بانک مرکزی» (CBDC) باید بنیادی اساسی برای رقابت پس از برگزیت باشد، در غیر این صورت چین حسابی از ما پیش می‌افتد.»

چین در نظر دارد «یوان دیجیتال» خود را برای استفاده در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن استفاده کند. هودسون در این باره گفت: «بانک انگلیس در مورد CBDC صحبت می‌کند، اما باید اولویت بیشتری داشته باشد، زیرا این شکلی از فناوری در آینده است و مزایای دیگری مانند تنظیم زمان واقعی برای کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.»

بانک انگلستان (BoE) هیچگونه جدول زمانی برای تصمیمی در این خصوص اعلام نکرده است.

سیتی‌یونایتد که توسط سیاستمداران «اتحادیه اروپا گریز» و همچنین هادسون، مدیر اجرایی پیشین صرافی آتی لندن که هم اکنون بخشی از ICE (موسسه مهندسان شهری) است، تأسیس شد، ۲۴ پیشنهاد برای اصلاح خدمات مالی ارائه داده است.

سیتی‎یونایتد بر این باور است که «پوند دیجیتال» به شما امکان می‌دهد کسری ارز ردیابی شود تا به جمع‌آوری و توزیع مالیات در زمان واقعی کمک کند. ضمن اینکه می‌تواند نظارت کارآمدتر و همچنین در زمان واقعی بر بازارها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

همچنین رگولاتورها باید از جذابیت و گشودگی بازارهای انگلستان و توسعه بازارهای موازی برای تجارت محصولات خارج از اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حمایت کنند.

کد خبر 593952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha