گروه سیاسی: جلسه معارفه علی کردان - که هفته گذشته پس از جلسه‌ای پرتنش در مجلس موفق به گرفتن رأی اعتماد شد- عصر یکشنبه 20 مرداد در نشستی با حضور رئیس‌جمهوری در وزارت کشور برگزار می‌شود.

در این مراسم که قرار است در تالار 600 نفری وزارت کشور در میدان جهاد برگزار شود، از زحمات سیدمهدی هاشمی، سرپرست وزارت کشور نیز تقدیر می‌شود.

در مدت حضور هاشمی در وزارت کشور که پیش از پایان مهلت 3ماهه پایان یافت، استانداران ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران و مرکزی تغییر کردند.

تغییر استانداران از جمله مواردی بود که گفته می‌شد مقاومت مصطفی پورمحمدی در برابر آن و اعتقادش به ثبات در مدیریت، باعث تغییر وی شده است. 

از سوی دیگر، هرچند نمایندگان مجلس بعد از ساعت‌ها بحث موافقان و مخالفان و دفاع ویژه احمدی‌نژاد، به کردان رای دادند، اما رای اعتماد به وی هم باعث نشد تا مخالفت‌ها با وزیر فعلی کشور پایان پذیرد. 

جنجالی که درمورد کردان در روزهای اخیر منتشر شد، گزارش پایگاه خبری الف بود که در آن با استناد به  پاسخ دانشگاه آکسفورد مبنی بر صادرنشدن مدرک دکتری برای فردی به نام علی کردان، ابعاد مخالفت با وزیر کشور را گسترش داد  که بار دیگر حامیان دولت را به سخن آورد و خواستار پاسخ شفاف کردان در این باره شدند.

پایگاه خبری رجانیوز که از جمله رسانه‌های اینترنتی نزدیک به دولت شمرده می‌شود، روز گذشته در یادداشتی به وزیر کشور فعلی توصیه می‌کند که پیش از هر چیز، خود درصدد پاسخ به ابهامات ایجادشده برآید و در حضور رسانه‌ها رفع ابهام کند، بر ضرورت شفاف‌سازی‌ آنچه مطرح شده است، تأکید ورزد. طبیعتاً اگر پاسخی نبود، استعفا عاقلانه‌ترین گزینه است.

رجانیوز همچنین می‌نویسد: با وجود جوسازی‌ها، دکتراحمدی‌نژاد خود بیش از سایرین به ظرافت‌ها توجه دارد و حتی درخصوص مدرک آقای کردان - که یکی از مواردی است که امروز محل مناقشه شده است – رئیس‌جمهوری در نامه خود به رئیس مجلس برای معرفی وزرای پیشنهادی در حالی که از عنوان دکتر برای وزرای پیشنهادی راه و ترابری و اقتصاد و امور دارایی استفاده کرده است، چنین عنوانی را برای کردان به کار نمی‌برد.

اطلاعیه وزارت کشور

وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدرک دکترای افتخاری علی کردان، وزیر جدید کشور پس از طی مراحل قانونی از سوی دانشگاه آکسفورد صادر شده و هیچ خدشه‌ای در صحت آن وجود ندارد.

در این اطلاعیه با اشاره به شبهه افکنی و درج مطالبی تخریبی و اهانت‌آمیز درخصوص مدرک تحصیلی وزیر کشور از سوی برخی پایگاه‌های اینترنتی آمده است: مدرک دکترای افتخاری وزیر جدید کشور پس از طی مراحل قانونی از سوی آقای استیفن پرنیگل، رئیس‌کل بخش خاورمیانه‌ای دانشگاه آکسفورد و 3 نفر از استادان معروف و مشهور دانشگاه آکسفورد صادر شده و هیچ خدشه‌ای در صحت آن وجود ندارد.

کد خبر 60223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز