تلفیق کردن دو کوکو در یک تابه، هم متنوع‌ است و اشتهاآور. در این مطلب طرز تهیه کوکوی طبقه‌ای آموزش داده شده است. این کوکو را به‌راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید.

کوکوی دورنگ

به گزارش همشهری آنلاین، تلفیق کردن دو کوکو در یک تابه، هم رنگ‌بندی غذا را از آنچه معمول شده متنوع‌تر می‌کند و هم ذائقه را برای خوردن بیشتر تحریک می‌کند و همه چیز مهیا می‌شود برای خوردن. در ادامه طرز تهیه کوکوی طبقه‌ای آموزش داده شده است. این کوکو را به‌راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم

۶ عدد تخم مرغ 
۲ عدد سیب‌زمینی متوسط
یک عدد پیاز متوسط
۲۵۰ گرم سبزی کوکو (تره، جعفری و برگ کاهو) خرد شده
۵۰ گرم گردو
۲ قاشق غذاخوری زرشک
یک قاشق غذاخوری آرد
یک قاشق مرباخوری گل سرخ ساییده شده
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
یک قاشق غذاخوری زعفران آب شده
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی دو طبقه

► مرحله اول

سیب‌زمینی‌ها را در یک قابلمه بگذارید تا آب‌پز شوند. سه عدد از تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و خوب هم‌ بزنید. آرد را هم کم‌کم به آن اضافه کنید؛ نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، یک قاشق زرشک، پودر گل و یک قاشق زعفران آب کرده را هم به آن اضافه کرده کاملا مخلوط کنید. بعد از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، پوست آنها را بگیرید و  همراه پیاز در کاسه‌ای رنده کرده، به مایه اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را کاملا به هم بزنید.

► مرحله دوم

تابه را روی حرارت ملایم گرم کنید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ شود. مایه کوکو را در تابه بریزید و با پشت قاشق کف تابه صاف کنید. تابه را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا خودش را بگیرد و نیم‌پز شود.

► مرحله سوم

برای لایه دوم سه عدد تخم مرغ باقی‌مانده را هم در یک کاسه دیگر خوب بزنید. نمک، فلفل، زرد چوبه، زرشک و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس سبزی کوکو را اضافه کنید و مخلوط حاصل را کاملا به هم بزنید. کوکو را از فر درآورید و لایه دوم را روی لایه قبلی پخش کرده با پشت قاشق به صورت یکنواخت پهن کنید.

► مرحله آخر

کوکو را برای بار دوم در فر قرار دهید و شعله بالای فر را روشن کنید تا به مدت ۲۰ دقیقه در حرارت ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. بعد از پخت کامل، اجازه دهید کوکو کمی سردتر شود و بعد آن را در یک بشقاب بزرگ برگردانید و برای سرو به قطعات مناسب برش بزنید.

کد خبر 604333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha