چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

نماینده مردم تهران درباره شکایت محمدرضا رحیمی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از رسانه‌هایی که درباره مدرک کردان خبر منتشر کرده‌اند، گفت: علت این موضع معاون رئیس‌جمهوری آن است که مدرک تحصیلی کردان دو قلو است و قل دوم آن نزد آقای رحیمی‌است.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه علنی مجلس طی سخنانی در جمع خبرنگاران که مهر خبر آن را منتشر کرد، در پاسخ به اینکه آیا فقط کردان و رحیمی‌از این دست مدرک در اختیار دارند، اظهار داشت: ما تاکنون این ۲ نفر را پیدا کرده‌ایم و ممکن است که از این دست افراد بیشتر هم باشند.

وی با تاکید بر اینکه اساس کار مسئولان کشور باید بر صداقت باشد، بیان داشت: مجلس با استفاده از موازین قانونی این مسئله را پیگیری خواهد کرد تا با کسانی که صداقت ندارند برخورد قانونی شود.

زاکانی درخصوص شکایت از سایت الف به‌دلیل انتشار اخباری مبنی بر غیرواقعی‌بودن مدرک تحصیلی کردان نیز خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی باید مانع از ایجاد شرایط نامطلوب فعلی شود، هر چند خود نمایندگان هم می‌توانند نسبت به این روند برخورد کنند اما ما می‌خواهیم خود قوه قضائیه وارد عمل شود و نباید بعد از ۳۰ سال اینگونه شاهد اعمال محدودیت‌های تنگ‌نظرانه و خلاف قانون باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درپاسخ به سؤالی دیگر درباره فیلترینگ سایت الف بیان داشت: گویا اتفاقی درحال رخ دادن است و آن اینکه جریانی مخالف آزادی و آزادی‌خواهی درحال شکل‌گیری است در حالی که انقلاب اسلامی‌مجموعه‌ای کامل و حامل پیام بوده و ابعاد مختلفی از اسلام را درون خود دارد و درخصوص آزادمنشی نیز پیام مشخصی تا کنون داشته اما برخی رفتارها مانع از تحقق اهداف اساسی انقلاب اسلامی‌ می‌شود.

زاکانی درباره فیلترینگ سایت الف تاکید کرد: دلیل فیلترینگ الف افشاگری در مورد جعلی بودن مدرک تحصیلی وزیر کشور بود اما گویا برخی می‌خواهند مانع بیان حقیقت شوند.

شبهه مدرک

مدیرمسئول سایت «الف» هم درتوضیح دلایل توقیف سایت متبوعش گفت: سه‌شنبه شب رئیس دفتر آقای صفارهرندی با من تماس گرفت و اظهار داشت که آقای وزیر نسبت به توقیف سایت «الف» ابراز تأسف کرده است.

به گزارش ایسنا، احمد توکلی در حاشیه صحن علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: مسئول دفتر آقای صفارهرندی عنوان کرد، آقای وزیر گفته اگر دولت شکایت کرده باشد، ما حتما تلاش می‌کنیم که این شکایت پس گرفته شود.

ایشان گفتند که من بعد از آن تلفن با آقای شیخ‌الاسلامی رئیس دفتر آقای رئیس‌جمهوری صحبت کردم و ایشان نسبت به این قضیه اظهار بی‌اطلاعی کرد که دولت شکایت کرده باشد و قول دادند که امروز اگر دولت شکایت کرده باشد، شکایت پس‌گرفته شده و سایت به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان این نکته که بستن یک نشریه قواعدی دارد و باید مراحلی طی شود تا بتوانند یک نشریه را ببندند، گفت: هرکس که این کار را کرده باشد که البته علی‌القاعده قوه قضائیه باید پاسخگو باشد و بدون نظر دادستان قطعا این کار را نمی‌کنند، کاری غیرقانونی است و اگر هم علیه سایت الف شکایت شده باشد، باید معلوم شود که به چه دلیل این اتفاق افتاده است.

مدیر سایت الف از این سایت به‌عنوان یک رسانه آزاد و وفادار به مردم یاد کرد و ادامه داد: در سایت، اسناد مربوط به جعلی بودن مدرک تحصیلی آقای کردان منتشر شد و ما از مراجع غیرقابل‌خدشه این اسناد را به دست آوردیم و با دانشگاه آکسفورد مکاتبه کردیم که پس از این مرحله بیانیه‌ رسمی دانشگاه آکسفورد صادر شد و عنوان کرد که امضاها در این اسناد درست نیست.

وی اظهار داشت: اگر کسی مدرک جعلی ارائه کرده و از این مدرک جعلی در طول حیات اداری خود سوءاستفاده کرده است و هم‌اکنون به استناد مدرک جعلی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد است و استادیار شده است، باید پاسخگو باشد.

توکلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا ممکن است طرح استیضاح وزیر کشور پیگیری شود؟ گفت: هم‌اکنون برای طرح این مباحث زود است.وی تاکید کرد: من معتقدم شخصی که به مردم دروغ گفته باید عذرخواهی کند و استعفا دهد و به‌دنبال کار دیگری برود.

کد خبر 60598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز