وزیر کشور با بیان اینکه خبرنگاری کار دشواری است، تصریح کرد: کشف حقیقت از شایعه، شانتاژ و شارلاتانیزم کارسختی است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) علی کردان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در وزارت کشور با اشاره به اینکه رسانه ها رکن چهارم اداره کشور تلقی می شوند، گفت: شاید فراگیری رسانه دلیل لحاظ نشدن آن به عنوان یک قوه در قانون اساسی بوده است.
وی افزود: محدوده قوه مجریه را با احکامی که در قانون اساسی طراحی شده روشن کرده اند، محدوده قوه قضائیه و مقننه را نیز توانستند با احکام روشن کنند، اما محدوده رسانه ها شاید برای نگارنده قانون اساسی قابل احصاء نبوده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وی ادامه داد: مواردی که در اصول گوناگون راجع به رسانه ها، قانون اساسی جواز آن را صادر کرده نشان می دهد که رسانه به عنوان رکن چهارم اداره کشور با قید التزام به حفظ آبرو و حرمت اشخاص و اعلام آزادی ما تا مرزی که به آزادی دیگری خدشه ای وارد نشود، محسوب می شود تا بتواند کشف حقیقت کند و واقعیت را به جامعه ایرانی و جهانی ارایه دهد.
وزیر کشور با بیان اینکه کار خبرنگاران شاید از کار من سخت تر باشد، تصریح کرد: کاری که به من واگذار کرده اند همراه با ابزار، منابع و امکانات است اما خبرنگار تنها خودش است و خودش.
به گفته وی، کار کشف حقیقت از شایعه، شانتاژ و شارلاتانیزم کار سختی است به خصوص کسی که ابزار لازم را ندارد.
کردان همچنین ادامه داد: ما نباید بازیگر صحنه ای شویم که قبلا کارگردانی، روی آن کار کرده و برای ما نیز نقشی قایل شده است، این با اصول خبرنگاری سازگاری ندارد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه اولین جلسه وی در مسوولیت جدیدش در وزارت کشور با اصحاب رسانه بوده است، افزود: این لطف خداوند است که شرایط حضور ما در وزارت کشور به گونه ای رقم بخورد که با روز خبرنگار مصادف شود.
این مقام مسوول ضمن یاد کردن از شهید صارمی گفت: این شهیدان برای روشنگری و خدمت به کشور راه الهی را طی کرده و شهید شده اند.
وزیر کشور به رساله حقوق امام سجاد (ع) اشاره و به خبرنگاران توصیه کرد که رساله حقوق امام سجاد (ع) را مطالعه کنند زیرا برای کاری که بر عهده دارند مفید خواهد بود و فضای فکری قوی به کسانی می دهد که می خواهند در این عرصه گام بردارند.
کردان، پاسداری از آزادی های مشروع برای اشخاص، اجتماعات، احزاب و همه گروه های کشور را از وظایف وزیر کشور دانست و گفت: در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی باید این وظیفه به گونه ای محقق شود تا صاحبان سخن بتوانند با طیب خاطر دیدگاه های خود را برای اداره کشور و بهتر شدن امور و نقد ناصحانه جامعه بیان کنند و این وظیفه وزارت کشور است.
 
کد خبر 60061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز