همشهری آنلاین: مقام معظم فرماندهی کل قوا با تمدید مهلت اجرای مقررات خدمت وظیفه ایثارگران، امدادجویان و خانواده معلولان موافقت فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس و به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و با عنایت به اتمام مهلت اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی ایثارگران و امدادجویان در تاریخ بیست و پنجم تیرماه 87 از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، تمدید مهلت اجرای مقررات مورد اشاره از محضر مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا استدعا شد که معظم له به مدت یک سال موافقت فرمودند. 
 
موسی کمالی، مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بر این اساس مهلت اجرای مقررات اعطای امتیازات ویژه به ایثارگران و امدادجویان از تاریخ بیست و پنجم تیرماه امسال به مدت یک سال تا تاریخ بیست و پنجم تیرماه سال 88 بر اساس شرایطی تمدید شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی درباره امتیازات ویژه ایثارگران گفت:
 
1-فرزند دوم شهدا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

2-یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که به واسطه استفاده پسر آن‌ها (مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهدا سرباز شناخته شده است، از خدمت معاف است.

3-یکی از برادران شهدا، مفقود الاثرها و آزاداگان که به واسطه استفاده فرزند (شهید، مفقودالاثر، آزاده) از معافیت خانواده شهدا سرباز شناخته شده است، از خدمت معاف است.

4-یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که قبلا برادر وی (فرزند دیگر مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهدا استفاده کرده، ولی به دلیل فوت یا مهاجرت تا پایان سال 1379 نزد خانواده‌اش نباشد، از خدمت معاف است.

5-کلیه جانبازان بالای 15 درصد و یکی از فرزندان جانبازان 30 درصد و بالاتر و دو فرزند جانبازان 60 درصد و بالاتر از خدمت معاف هستند.

6-یکی از فرزندان رزمندگانی که دارای بیش از 40 ماه سابقه جبهه و دو فرزند رزمندگان دارای 80 ماه سابقه جبهه از خدمت معاف هستند.

7-یکی از فرزندان افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها 40 امتیاز و دو فرزند افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها به 80 برسد از خدت معاف هستند.

8-یکی از فرزندان آزادگانی که بیش از سه سال در اسارت بوده، ولی فرزندشان بعد از آزادی به سن سربازی رسیده، از خدمت معاف است.

کد خبر 60634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز