رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی سازمان بهزیستی و تعامل پیمانکار و خیر محترم، اولین هتل تراز معلولان در مشهد تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معلولین

دکتر وحید قبادی‌دانا به همشهری آنلاین اعلام کرد: بر اساس قولی که مسئولان استان خراسان رضوی داده‌اند مشکلات معبر و مسیر تردد معلولان در این مجموعه که اکنون با مشکلاتی مواجه است به زودی و با اجرای طرح تفصیلی شهرداری منطقه ثامن، حل خواهد شد.

وی افزود: در فرآیند ساخت مجموعه، سمن‌های معلولان از کشور و استان نظارت داشتند و ایده‌های خود را ارائه دادند تا ساختمان به بهترین وجه ممکن، مناسب‌سازی شود.

قبادی‌دانا ادامه داد: همچنین متخصصین مناسب‌سازی استان و کشور هم به مجموعه دعوت شدند تا همه‌ الگوها و استانداردهای لازم برای هتل تراز معلولان در آن اجرایی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از شهرداری، شورای شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تأمین اعتبار برای تجهیزات داخلی ساختمان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و همه‌ هزینه‌ها اعم از آنچه خیر محترم، و سازمان بهزیستی در این مجموعه انجام داده‌اند به صورت شفاف به اطلاع مردم می‌رسد.

وی اعلام کرد: هماهنگی‌هایی انجام شده تا مسیر تردد و حمل و نقل افراد دارای معلولیت از پایانه‌های مسافربری مشهد تا هتل نیز مناسب‌سازی شود تا افراد دارای معلولیت همراه با خانواده‌هایشان به این مجموعه آمده و به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شوند.  

این مقام مسئول تأکید کرد: این هتل می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی افراد دارای معلولیت قرار گیرد که در سایر هتل‌ها و مهمان‌سراهای مخصوص این گروه از شهروندان نیز ملاک‌ها و استانداردهای مناسب‌سازی به این شکل طراحی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان نیز به همشهری گفت: ما مدت‌هاست که با شهرداری، شورای شهر، سازمان نظام مهندسی، استانداری و سایر مسئولان مربوطه رایزنی داریم و جلسات فشرده و زیادی با آنان برگزار کرده‌ایم که همکاران ما در معاونت توانبخشی و ستاد مناسب‌سازی استان، پیگیری‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

مسعود فیروزی افزود: در آخرین جلسه ستاد مناسب‌سازی استان، معاون استاندار، دستگاه‌های مربوطه را موظف کرد که با محوریت بهزیستی از مسیر تردد هتل تا حرم بازدید کارشناسی داشته و نقایص را به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: معاون هماهنگی عمرانی استانداری تأکید کرد که ظرف سه ماه آینده مشکل مناسب‌سازی این مسیر انجام و نتیجه به ستاد گزارش شود.

کد خبر 610207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha