بزرگراه شهید باقری یکی از اصلی‌ترین شریان‌های شرق تهران است...

برديا دريكوند

بزرگراه شهید باقری یکی از اصلی‌ترین شریان‌های شرق تهران است که به‌عنوان یک راه مواصلاتی قوی و مهم بخش عظیمی از ترافیک شمال پایتخت را از طریق بزرگراه یاسینی و بسیج به سمت آزادگان هدایت می‌کند اما کریدور مواصلاتی به دلیل وجود تقاطع‌های متعدد و فراوانی بار ترافیک عملکرد بزرگراهی خود را از دست داده است. در واقع وجود دورگردهای زیاد و ورودی‌های فراوان در قسمت شمالی این بزرگراه باعث و تغییر جهت ناگهانی خودروها برای خروج از این دورگردها که منجر به تداخل حرکتی خودروها می‌شود، باعث گره‌های فراوان ترافیک و تراکم ترافیک و از همه مهم‌تر بروز تصادفات رانندگی در این بخش از بزرگراه می‌شود.

به‌ویژه اینکه مسیر شمال به جنوب این بزرگراه شیب دارد و سرعت خودروها در این مسیر به مشکلات گفته شده دامن زده است. از این‌رو ایجاد تقاطع غیرهمسطح در سه محور خیابان فرجام، خیابان ۱۸۶ و بزرگراه رسالت یکی از ملزومات این بزرگراه است که به‌زودی با ساخت پل روگذر خیابان فرجام و بزرگراه باقری محقق می‌شود. به علت وجود مشکلاتی که در ایجاد روگذر رسالت ‌ـ باقری بود، با همفکری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه قرار شد ابتدا این طرح در بزرگراه شهید باقری‌ـ فرجام به اجرا درآید.

خوشبختانه بیش از ۶۰‌درصد این پروژه تکمیل شده و بنا بر پیش‌بینی‌ها تا پایان تابستان این روگذر باز می‌شود. قطعاً راه‌اندازی این‌روگذر و حذف دورگردها در روانی بار ترافیک و کاهش تصادفات دو مسیر شمال و جنوب این بزرگراه (به علت تداخلات حرکتی و شیب بزرگراه شهید باقری) تأثیر زیادی دارد و بار ترافیک را حداقل تا ۵۰‌درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این ساخت این روگذر موجب همچنین کاهش تصادفات به علت از بین رفتن تداخل حرکتی خودروهایی که از فرجام با تقاطع باقری در حرکت بودند و همچنین کاهش طول زمان سفر راننده‌ها از جمله مزایای مهم این روگذر است. البته این پروژه به تنهایی برای رفع مشکلات ترافیکی و حوادث بزرگراه باقری کافی نیست و به‌زودی پروژه‌های غیرهمسطح‌سازی تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، رسالت و جانبازان اجرایی می‌شود تا نقش ترافیکی بزرگراه شهید باقری به‌عنوان یک معبر بزرگراهی شمالی‌ـ جنوبی در پهنه شرق پایتخت ارتقا یابد.  
 

کد خبر 610616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    وای چه عالی ... توی اتوبان باقری این تداخلات حرکتی خیلی کلافه کننده اس و امیدوارم زودتر از ترافیک سنگین باقری خلاص شیم