گروه شهری: دستاورد ۸ سال فعالیت عمرانی در شهرداری تهران از نیمه دوم سال۸۴ تا نیمه دوم سال۹۲ شامل ۱۷۰پروژه عمرانی بزرگ بود که بیش از ۱۶۱پروژه به بهره‌برداری کامل رسید و تنها کمتر از ۹پروژه در دست اجراست که تا پایان نیمه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

هنگامی که مدیریت فعلی شهرداری تهران در نیمه دوم سال84 سکان مدیریت پایتخت را در دست گرفت، تهران سرشار از پروژه‌های نیمه‌تمام بود که برج میلاد و تونل رسالت، نماد آنها به‌حساب می‌آمد.اما با آغاز فعالیت مدیریت شهری جدید بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام چهره‌ای متفاوت یافت و سرعت بیشتری گرفت.

اولین پروژه عمرانی که در نیمه دوم سال84 به بهره‌برداری رسید، بزرگراه شهید همت حدفاصل میدان شهران تا پل رودخانه کن بود.
در سال85 اما بهره‌برداری‌های بزرگ‌تر در انتظار پایتخت بود. تونل رسالت پس از گذشت 8 سال به پایان راه رسید و به روی مردم گشوده شد. در سال86 اما پروژه‌های بزرگراهی بیش از پیش مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفت.

تقاطع‌های غیرهمسطح شیخ فضل‌الله - جناح، شهید مدرس - رسالت، شهید صیاد - شهید بابایی و پل آغاز با مسیل باختر در این سال به بهره‌برداری رسید.در سال87 نیز تهران شاهد طرح‌های مختلف بزرگراهی بود. تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری(آسیا) - خیابان فردوس، ادامه بزرگراه آزادگان، حدفاصل بزرگراه شهید همت تا اتوبان تهران کرج، تقاطع غیرهمسطح سه‌راه آزمایش و تقاطع غیرهمسطح میدان رسالت و سالن همایش‌های برج میلاد ازجمله طرح‌هایی بود که در این سال به بهره‌برداری رسید.

اما سال88 تقاطع‌های غیرهمسطح بسیاری در تهران به بهره‌برداری رسید؛ از آن جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه باکری - رسالت، بزرگراه فتح - خیابان 45متری زرند، باکری - آبشناسان، باقری - خیابان دماوند، بزرگراه شهید کاظمی - خیابان شقایق و درنهایت شاخص‌ترین پروژه این سال پل رو گذر روشندلان در تقاطع خیابان شریعتی و انقلاب در اختیار شهروندان قرار گرفت.

سال89 نیز سال بزرگراه‌های شهری بود. بازسازی اساسی بزرگراه بابایی در این سال رقم خورد، بزرگراه همت به سمت شرق گسترش یافت و رسالت نیز به خیابان دماوند رسید. همچنین در این سال برج میلاد پس از 11سال به بهره‌برداری رسید.شاخص‌ترین پروژه در سال90 اتمام بزرگراه صیاد شیرازی تا میدان سپاه بود.

سال91 نیز پروژه‌های بسیاری مورد بهره برداری قرار گرفت. مجتمع تجاری - اداری ابریشم، پل کابلی دسترسی غربی برج میلاد، تعریض بزرگراه امام رضا، تقاطع غیرهمسطح شهید محلاتی - بزرگراه امام علی، بهره‌برداری از 10کیلومتر از بزرگراه آزادگان در جنوب تهران، اتمام ساخت بزرگراه شهید باقری در شرق، احداث پل بزرگراه شهید محلاتی، بزرگراه امام علی و 10دستگاه پل در بزرگراه امام علی در این سال به بهره‌برداری رسید. سال92 نیز پایان فعالیت عمرانی شهرداری تهران در دوران مدیریت فعلی است.

در نیمه اول سال92 تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان به بهره‌برداری رسمی رسید. دریاچه مصنوعی چیتگر نیز افتتاح شد. بزرگراه امام علی به طول 26کیلومتر پایان یافت و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بابایی با جاده تلو به پایان رسید. همچنین ساخت بزرگراه طبقاتی صدر تا پایان نیمه نخست سال در دستور کار قرار گرفت. با پایان دوران مدیریت فعلی شهرداری تهران 170پروژه عمرانی بزرگ در تهران طی کمتر از 96‌ماه به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 227399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز