همشهری آنلاین: حزب مردم پاکستان آصف علی زرداری را کاندیدای کسب مقام ریاست جمهوری این کشور کرده است.

به گزارش الجزیره، کاندیداتوری آصف علی زرداری همسر بی نظیر بوتو روز جمعه 22 اوت اعلام شد. با این حال به نظر می‌رسد مساله کاندیداتوری زرداری، اختلافات بر سر بازگرداندن قضات دیوان عالی پاکستان به مقام‌های خود در حزب ائتلافی حاکم را بیش از گذشته نمایان سازد.

پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان که روز دوشنبه 18 اوت از مقام خود کناره گیری کرد، در زمان ریاست خود قضات دیوان عالی پاکستان را از کار برکنار کرده بود.[مشرف استعفا داد]

نبیل گابل یکی از رهبران حزب مردم پاکستان درباره کاندیداتوری زرداری از سوی این حزب می‌گوید: اگر این حزب بزرگ بر این باور است که آصف علی زرداری مستعد‌ترین فرد برای ریاست جمهوری است در این صورت او منتخب‌ترین فرد برای این سمت خواهد بود.

نبیل گابل در ادامه افزود: اکنون بستگی دارد که آیا وی خود را به عنوان رئیس جمهور معرفی کند و یا این که فرد دیگری را برای این مقام کاندیدا کند.

آصف علی زرداری نیز به رسانه‌های پاکستانی گفت که طی 24 ساعت آینده اعلام خواهد کرد که آیا کاندیداتوری برای تصدی سمت ریاست جمهوری را پذیرفت یا خیر.

اما نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف بزرگترین حزب موتلف تشکیل دهنده دولت پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور پیشنهاد داده است که رئیس جمهور بعدی پاکستان از میان کوچترین استان‌های این کشور بلوچستان و یا استانی که در نقاط مرزی شمال غربی کشور قرار دارد، انتخاب شود.

برمبنای پیشنهاد شریف، زرداری که زاده استان جنوبی سند است، دیگر نمی‌تواند مقام ریاست را عهده‌دار شود.

کد خبر 61299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز