مجموع نظرات: ۷
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

۸ میلیارد تومان اعتبار صرف تامین خرید، نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی برای عشایر چادرنشین چهارمحال و بختیاری شد.

توزیع پنل خورشیدی بین عشایر

به گزارش همشهری آنلاین، تامین روشنایی از مهم‌ترین دغدغه‌های عشایر چهار محال و بختیاری است که تامین سوخت مورد نیاز و حمل و نقل آن از دیگر چالش‌های دائمی این جمعیت محروم از امکانات اولیه است که خوشبختانه با نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی این نیاز عشایر استان تامین می‌شود.

عشایر استان به دلیل استقرار در مناطق صعب‌العبور و نبود راه دسترسی آسان همیشه از برخورداری بسیاری از امکانات اولیه همچون شبکه‌های آب‌رسانی، برق، گاز و تلفن محروم هستند که خوشبختانه در سال‌های اخیر با مخزن‌سازی روی برخی چشمه‌ها و آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط موجب شد تا آنها نیز از برخی امکانات بهره‌مند شوند.

توزیع ۸۰۰ پنل خورشیدیوشنایی در شب‌هنگام است که این مساله به دلیل تامین و حمل و نقل دشوار سوخت یکی از چالش‌های روزمره عشایر استان است که شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با تهیه ۸۰۰ پنل خورشیدی و توزیع ۴۰۰ پنل بین عشایر گام مهمی در محرومیت زدایی این قشر زحمت‌کش استان برداشته و قرار است باقی پنل‌ها تا پایان امسال بین عشایر توزیع، نصب و راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی سوای تامین روشنایی، موجب می‌شود تا عشایر بتوانند با برق آن تلفن‌های همراه خود را شارژ و همچنین از برخی لوازم برقی ۱۲ ولتی استفاده کنند.

از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ پنل بین عشایر کوچروی استان توزیع شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده مابقی پنل‌ها نیز در ادامه توزیع می‌شود تا بتوان بخشی از نیاز جمعیت عشایر استان به انرژی برق را تامین کنیم.

کد خبر 619806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha