امروز جمعه است، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روزی که برای همه آزادیخواهان جهان، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، روزی شناخته شده است.

آخرین جمعه ماه روزه و عبادت، روز اعتراض جهانی به بزرگترین غاصب تمامی تاریخ، برای غصب مکانی عزیز و مقدس متعلق به تمام ادیان الهی، شده است: "اعتراض به اسراییل برای غصب قدس شریف ".

قدس اکنون بیش از نیم قرن است که در بند اسراییل است. اگرچه در پشت پنجره‌های میله‌ای و نرده‌ای قرار ندارد، اما خاک مقدسش را سیم‌های خاردار احاطه کرده و در محاصره تفنگها قرار گرفته است.

قدس اکنون، نماد فریاد تمامی مسلمانان جهان است و روزی که برای این فریادخواهی در نظر گرفته شده، میراث بزرگ مردی است که در قرن بیستم، شگفتی آفرید، "خمینی کبیر"
امام خمینی(ره)، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نگاه خود را متوجه عظیم‌ترین رنج جامعه مسلمانان جهان کرد،"فلسطین "
از آن اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هرساله روز جهانی قدس با حضور میلیونها مسلمان و غیرمسلمانان آزادیخواه و حق طلب در جهان برگزار می‌شود و بازتاب این رویداد عظیم سالانه موجب شده است تا ملت‌های جهان نسبت به رنجی که در گوشه کوچک شرق مدیترانه در قلب خاورمیانه بر ملتی که سرزمینش اشغال و خانه‌اش برسر ویران شده، آگاه شود.

امروز دیگر سیاستمداران حاکم بر تل آویو، نمی‌توانند اعمال ضد بشری خود را در خلاء و ناآگاهی ملت‌های جهان، ادامه دهند، همانطور که در تجاوز ‪ ۳۴‬روزه به لبنان در تابستان امسال با موجی از نفرت جهانی روبه‌رو شدند.

اکنون غزه و کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس در کانون توجه جهانی قرار دارد، اگرچه ماشین جنگی صهیونیست‌ها همچنان به سیاست سرکوب ادامه می‌دهد.

امروز، جامعه جهانی به مساله نقض روزانه حقوق بشر و کشتار بی‌منطق مردم فلسطین توسط ارتش اسراییل و نیزموضوع میلیونها آواره‌از وطن، بی‌تفاوت نیست و جهان غرب، همانها که این نان را در سفره خاورمیانه گذاشتند، اکنون نزدیک به دو دهه است که به تکاپو افتاده و راههای برون رفت از این بن بست ‪ ۵۰‬ساله را جستجو می‌کنند.

در این میان، سالها است که مردم و بویژه جوانان فلسطینی، بدون توجه به راهکارهای غربی خروج از بن بست، به نبرد سنگ (انتفاضه) روی آورده‌اند و از این رهگذر در آگاهی بخشی به جامعه جهانی نیز موفق بوده‌اند.

... و در بیست و هفتمین روز جهانی قدس، این تنها راهکار ایرانی است برای حل بحران کهنه خاورمیانه، "رفراندوم با شرکت تمامی مردم فلسطین و بویژه آوارگان".

دوراندیشی و درایت امام راحل با اعلام جمعه پایانی ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس و همراهی ملت آگاه ایران از سالهای بعد از انقلاب با این ایده‌انسانی و اسلامی و حمایتهای معنوی دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین، اوج توجه ایران به مشکلات دنیای اسلام بویژه مردم فلسطین است.

درک عمیق فلسفه برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، به‌یقین گام مهم وموثری درحمایت از ملت مظلوم‌فلسطین است که با دست خالی در برابر صهیونیست‌ها قهرمانانه ایستاده‌اند.

اینک، ملتهای آزاده جهان و بویژه مسلمانان باید با حمایت‌های بی‌دریغ خود ملت مظلوم فلسطین را در راه آزادی سرزمین‌های اشغالی یاری کنند.

حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان جهان در راهپیمایی بزرگ روز قدس که یادگاری از آرمان بزرگ بنیان گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است، نشانگر وحدت، مقاومت و پایمردی مسلمانان و آزادی خواهان جهان در برابر توطئه‌های استکبار جهانی است و ما این روز را گرامی می‌داریم.

کد خبر 6206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز