دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ قطبی در بازگشت به پرسپولیس هرگز نمی‌تواند انتظار استقبال روزهای فصل گذشته را داشته باشد.

او که از کاراکتر فصل گذشته فاصله زیادی گرفته شاهد برخوردهای متفاوتی است.
حالا حتی عادل فردوسی‌پور که یکی از حامیان سرمربی پرسپولیس به شمار می‌رفت هم برخوردهای قطبی و سفرهای مداوم او را به نقد می‌کشد.

در این شرایط حمله محمد مایلی‌کهن به سرمربی پرسپولیس کاملاً طبیعی است.
مرد منتقد فوتبال ایران فصل گذشته هم نسبت به برخی از مصاحبه‌ها و رفتارهای سرمربی پرسپولیس اعتراض کرده بود. مایلی‌کهن در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر با انتقاد از مصاحبه‌های تکراری قطبی تأکید کرد که برخلاف ادعای سرمربی پرسپولیس، این تیم زیبا و جذاب بازی نمی‌کند. او گفته بود پرسپولیس بین‌المللی نیست.

قطبی اما در پاسخ به اولین انتقاد مایلی‌کهن در تمرین پرسپولیس اظهار داشت: «من مایلی‌کهن را نمی‌شناسم.»

جدال کلامی بازیکن سابق پرسپولیس و سرمربی این تیم ادامه پیدا کرد. قطبی با گذشت چندروز با اصلاح مصاحبه قبلی‌اش تأکید کرد قصد نداشته به مایلی‌کهن توهین کند اما از او شناختی نداشته است.

عجیب نیست که افشین قطبی با انتقادات و مصاحبه‌های تند مایلی‌کهن آشنا نشده است. او اما در بازگشت به پرسپولیس احتمالاً بیشتر با این پیشکسوت منتقد آشنا خواهد شد. محمد مایلی‌کهن درست یک هفته بعد از بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن نسبت به اظهارات قطبی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه واکنش نشان داد.

قطبی در این کنفرانس با توجه به مشکلات مالی، توقف تیم و همینطور از دست رفتن
4 امتیاز در دو هفته از بازگشت به پرسپولیس اظهار پشیمانی کرد و حتی گفت: «دیوانه بودم که به ایران آمدم.»

مایلی‌کهن در این خصوص به ایسنا گفت:‌ «آقای قطبی طی سخنانی پس از پایان بازی با ذوب‌آهن چنین گفته‌اند که اگر من دیوانه نبودم به ایران نمی‌آمدم. بله، شما راست می‌گویید. اگر دیوانه نبودید به ایران عزیزمان نمی‌آمدید. اگر شما دیوانه‌ عاقل‌ مات‌کن نبودید به ایران پر دُر و گوهر نمی‌آمدید. آقای قطبی در واقع شما با ادبیات جدید، اکثر قریب‌ به اتفاق به اصطلاح عاقل‌های فوتبال کشورمان بدون اینکه صدایی از کسی بلند شود را نمی‌توانستید مات کنید.

آقای قطبی! اگر شما دیوانه عاقل مات‌کن نبودید در کشور بزرگی چون ایران عزیز و دوست داشتنی آن هم در هزاره سوم و آن هم در عرصه مربیگری فوتبال نمی‌توانستید به ناگاه بدون کوچکترین سابقه مربیگری (به غیر از آنالیزوری که جزو مربیگری محسوب نمی‌شود) سکان هدایت یکی از بزرگترین، بهترین و محبوب‌ترین تیم‌های تاریخ میهن‌مان را با بهترین بازیکنان و بالاترین مبلغ دریافتی و کلیه امکانات رفاهی جانبی که رقمی معادل هشتصد میلیون تومان می‌شود آن هم در فاصله 48 ساعت مانده به شروع مسابقات لیگ فصل قبل را برعهده بگیرید.»

مایلی‌کهن در ادامه با موضع حمایتی نسبت به حمید استیلی انتقادات خودش علیه قطبی را ادامه می‌دهد: «بله آقای قطبی! اگر دیوانه عاقل مات‌کن نبودید حمید استیلی، این بازیکن اسبق تیم‌ملی و همکار فصل قبل‌تان و زننده گل به یادماندنی برابر آمریکا که موجب شادی و شعف همه ایرانیان وطن‌پرست داخل و خارج شد و در وضعیتی که همه شرایط پیش از فصل اعم از انتخاب بازیکن، آماده‌سازی جسمانی و تاکتیکی برعهده او بود - در واقع شما یک تیم شسته و رفته را از وی تحویل گرفته بودید – را به این راحتی کنار نمی‌گذاشتید.

بخش سوم انتقادات متوجه سفرهای مداوم و تأثیر همسر قطبی در این سفرها است: «آقای قطبی! شما راست می‌گویید اگر دیوانه نبودید و از نوع عاقل مات‌کن آن، علی‌رغم اینکه همسرتان تمایلی به زندگی در ایران ندارد پس از بازگشت از ایران در همان امارات، همان‌گونه که شدیداً تمایل داشتید با مبلغ بسیار کمتری در یکی از باشگاه‌های اماراتی قبول مسئولیت می‌کردید اما دریغ از یک پیشنهاد. چرا‌که همسایه عزیز حوزه خلیج فارس در زمینه استفاده از مربیان مجرب و با دانش، فوق‌العاده باهوش عمل کرده و بی‌جهت پول خود را دور نریخته چرا که آنها باید پول را از جیب مبارک خودشان بدهند .

بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس به مبلغ قرارداد قطبی هم اعتراض دارد. او در این خصوص می‌گوید: «آقای قطبی! شما راست می‌گویید. اگر دیوانه نبودید دوباره به ایران نمی‌آمدید و آن هم با قراردادی معادل 50 درصد بیش از فصل گذشته، آن هم دقیقاً همانند فصل گذشته و با یکی، دو روز زودتر از شروع مسابقات و مجدداً آن هم با بهترین یارگیری‌ها و تمهیدات پیش از فصل که این بار توسط کماسی، عابدزاده و پیروانی انجام شده بود.»

«آقای قطبی! شما راست می‌گویید، شما نمی‌توانستید وارد خاک ایران عزیز اسلامی شوید. خاکی که عده‌ای بی‌شمار به آن عشق می‌ورزند، برای این که لحظه‌ای بتوانند آن را بر دیدگان بگذارند و به همین جهت سال‌هاست که اشک می‌ریزند و چه بسا از این همه غصه و غم صاحب ده‌ها درد لاعلاج شده باشند.

بخش آخر گفته‌های مایلی به برنامه‌های سیما اشاره دارد. هرچند ادعای او در این خصوص
 بحث برانگیز به‌نظر می‌رسد: «و بالاخره آقای قطبی! اگر دیوانه عاقل مات‌کن نبودید برایتان این همه نظرسنجی مثبت از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی به عمل نمی‌آمد که فرستنده پیامک هر گزینه‌ای را انتخاب می‌کرد، صرفا به نفع شما بود و به همین راحتی و بدون هیچ کوشش و تلاشی و صرفا به دلیل برخی مسائل پشت پرده (در صورت لزوم در زمان لازم به آنها خواهم پرداخت) شما بر اریکه بهترین، محبوب‌ترین و مردمی‌ترین تیم ایران و شاید آسیا تکیه نمی‌زدید و قیافه حق به جانب نمی‌گرفتید.»

کد خبر 62139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز