سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که تخریب‌کنندگان دولت در چه طیفی قرار می‌گیرند؟ گفت: بیشتر تخریب‌کنندگان دولت از مرتدین انقلاب هستند؛ آنهایی که اگر زمانی انقلاب را قبول داشتند ولی اکنون قبول ندارند، یعنی مرتد از انقلاب شده‌اند.

غلامحسین الهام در گفت‌وگویی که به‌مناسبت هفته دولت با ایسنا انجام شد، در اظهارنظری کم‌سابقه افزود: این افراد امامره  و انقلاب را تا جایی قبول داشتند و اکنون کنار گذاشتند و با این دولت که گفتمان انقلاب را  احیا می‌کند مشکل دارند که اینها کم نیستند.

وی ادامه داد: البته عده‌ای نیز هستند که از روی کم‌اطلاعی این کار را انجام می‌دهند؛ یعنی کینه ندارند بلکه در این مسئله رقابت‌های سیاسی و حب و بغض جناحی بر بینش‌شان غلبه کرده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت در جهت اصلاح بودجه نویسی، نظام اداری متمرکز، دادن مسئولیت‌ها به یک نهاد پاسخگو در راستای حذف بروکراسی و کارآمدتر کردن نظام اداری حرکت کرده، گفت: ما می‌بینیم به این کارهای مناسب دولت هجمه صورت می‌گیرد و
در واقع این کارهای خوب را زیر سؤال می‌برند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه رسانه ملی بزرگ‌ترین قدرت سیاسی، اجتماعی و انحصاری است، با طرح این پرسش که چه نظارتی بر صداوسیما وجود دارد؟

گفت: من می‌گویم هیچ نظارتی بر صدا و سیما وجود ندارد، برخی فکر می‌کنند که این رسانه در اختیار رهبری است، ولی مقام معظم رهبری نیز فقط براساس تکلیف قانون اساسی رئیس رسانه‌ ملی را نصب می‌کنند، مثل رئیس قوه قضائیه که از سوی ایشان نصب می‌شود و حتی می‌خواهم بگویم که به نوعی مقام معظم رهبری با تنفیذ آرای مردم رئیس‌جمهوری را نیز منصوب می‌کنند؛

چراکه حکم ریاست‌جمهوری صادر می‌شود و در این حکم می‌آید رای مردم را تنفیذ و شما را به ریاست‌جمهوری منصوب می‌کنم.

وی ادامه داد: بنابراین اینگونه نیست که هرجا حکم رهبری وجود دارد، رهبری شخصا مسئول تمام امور آنجاست. رهبری جایگاه خاص خود و وظیفه‌ جهت دادن و نظارت کلی بر حکومت را دارند، به‌جز فرماندهی بر نیروهای مسلح که نقش مباشرت و فرماندهی را دارند.

احساس تکلیف

سخنگوی دولت تاکید کرد: اکنون یک شورای نظارت بر صداوسیما وجود دارد که در حقیقت این شورا بی‌حاصل و ناکارآمد است و نظارتی که دارد نظارت اطلاعی است و ظرفیتی برای ورود به این عرصه را ندارد.

الهام در سخنانی که بی‌شباهت به  انتقادات دولت حاکم در دوره جریان دوم خرداد نیست، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مسئولیت اطلاع‌رسانی برعهده رسانه ملی است نه دولت، ادامه داد: چون این رسانه در اختیار دولت نیست نمی‌توانیم بگوییم دولت بیاید با توجه به ابتکارات خود از این رسانه بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه این رسانه بسط ید دارد و هیچ دری روی این رسانه بسته نیست، گفت: مثلا رئیس این سازمان عضو شورای امنیت ملی کشور است، از طرف دیگر در دولت حضور دارد و به‌طور کلی در هیچ‌جا غایب نیست بنابراین دامنه حضور نامحدودی دارد و آزادانه می‌تواند اطلاعات را پردازش کند و به امر اطلاع‌رسانی بپردازد.

سخنگوی دولت ضمن اینکه رسانه ملی را یک قدرت بی‌نظارت نامید، افزود: احساس تکلیف در این رسانه وجود ندارد و بیش از آنچه هست احساس استقلال می‌کند و تعریف مستقل بودن این رسانه از دستگاه‌های دیگر در ذهنیت مسئولان این رسانه رسوخ کرده است.

کد خبر 62253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز