کارگردان مستند «پیروزی بر خورشید» تاکید کرد برگزاری جشنواره فیلم مستند ایران - سینماحقیقت در بخش تولید، انگیزه‌بخش بوده است.

جشنواره مستند سينماحقيقت

به گزارش همشهری آنلاین، حامد سعادت درباره اهمیت برگزاری جشنواره سینما حقیقت گفت: نه تنها مستندسازان، بلکه هنرمندی که کاری را تولید می‌کند، نیاز به مکانی برای ارائه محصولش دارد. در زمینه فیلم کوتاه و مستند که توجه کمتری به آن‌ها می‌شود وجود و برگزاری جشنواره‌ها به دیده شدن این فیلم‌ها کمک شایانی می‌کند.. جشنواره سینما حقیقت هم در این سال‌ها روند رو به رشد خودش را طی کرده و  اکنون به یک جشنواره بین المللی مهم تبدیل شده است و شاید یکی از محرک‌هایی که باعث افزایش کیفیت آثار تولیدی شده، همین موضوع است.

کارگردان مستند «مردی که فسیل شد» درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» در افزایش علاقه کارگردانان جوان  به مستند سازی گفت: جشنواره سینماحقیقت، تخصصی و حرفه‌ای است و به همین دلیل نمی توانیم بگوییم که جایی است که همه فیلم ساز ها می توانند وارد آن شوند اما موقعیت ها و امکانات خوبی را در اختیار کارگردانانی قرار می دهد که کیفیت آثارشان بالاست و توانسته‌اند در جشنواره حاضر شوند. 

او ادامه داد: در واقع می‌توانیم بگوییم که جشنواره سینماحقیقت کمک شایانی در جهت افزایش کیفیت آثار تولیدی انجام داده است، آثار ارسال شده در رقابت با یکدیگر قرار می گیرند و فیلمسازان برای برتری تلاش می‌کنند تا کیفیت آثار خود را افزایش دهند. به همین دلیل معتقدم که نه تنها به افزایش کیفیت آثار تولیدی کمک کرده، بلکه سطح فیلمسازان جوان را نیز ارتقا داده است.

این مستند ساز درباره تخصصی بودن جشنواره سینما حقیقت گفت: قطعا جشنواره سینما حقیقت تاثیر زیادی در تخصصی‌تر شدن ساخت مستند در کشور داشته و می‌تواند تخصصی‌تر هم بشود.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 638640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha