اسپیس‌ایکس قصد دارد شنبه خود را با پرتاب فالکون ۹ آغاز و به پایان برساند.

اسپیس‌ایکس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌نت، دسته بعدی ماهواره‌های استارلینک اسپیس‌ایکس در ساعات اولیه صبح شنبه (به وقت شرق آمریکا) از طریق فالکون ۹ از کالیفرنیا زمین را ترک می‌کنند و یکی دیگر از موشک‌های ایلان ماسک قرار است کمتر از ۲۰ ساعت بعد، یک ماهواره ارتباطی ترکیه را از فلوریدا به فضا ببرد.

اسپیس‌ایکس پیش‌تر دو پرتاب را در فاصله حدود ۴۸ ساعت از یکدیگر انجام داده بود، اما این یکی، نشانه جدیدی برای روزهای شلوغ شرکت خواهد بود.

این شرکت پیش‌تر صبح جمعه را برای پرتاب استارلینک هدف قرار داده بود، اما اواخر پنجشنبه اعلام کرد که پرتاب برای ساعت ۱:۲۴ بامداد به وقت محلی در ۱۸ دسامبر برنامه‌ریزی شده است. این ماموریت ۵۲ روتر پرنده را به مدار پایین زمین خواهد برد.

بیشتر پرتاب‌های استارلینک و دیگر پرتاب‌های اسپیس‌ایکس از کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می‌شود، اما این ماموریت استارلینک، مأموریت عجیبی خواهد بود که از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا آغاز می‌شود.

استارلینک تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار پایانه اینترنتی را برای مشتریان در سراسر جهان ارسال کرده است. این سرویس برای ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت تقریبا به هر مکانی در نظر گرفته شده و ماسک امیدوار است استارلینک منبع درآمدی کلیدی برای تامین مالی پروژه بزرگ او در ارسال تعداد زیادی انسان به مریخ باشد.

اما راه‌اندازی TurkSat ۵B که پوشش پهنای باند را برای ترکیه و بخش‌هایی از خاورمیانه و آفریقا گسترش می‌دهد، برای ساعت ۷:۵۸ بعد از ظهر به وقت محلی برنامه‌ریزی شده است. اما این پایان فعالیت پرتاب قبل از تعطیلات کریسمس برای اسپیس‌ایکس نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اوایل روز سه‌شنبه آینده نیز یک فالکون ۹، کپسول دراگون مملو از تجهیزات و آزمایش‌های علمی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد فرستاد.

کد خبر 643902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha