مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
۱ نفر

یکی از مهمترین و بهترین سیستمهای بازدارنده در مقابل سرقت دزدگیر منزل است. دزدگیر منزل یا همان دزدگیر اماکن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ورود سارقین به خانه یا محل کار را داشته و ضریب ایمنی را بسیار بالا می برد. اگر نگران امنیت منزل خود هستید حتما این مقاله را مطالعه نمایید تا شما را با بهترین سیستم امنیتی برای منزلتان آشنا کنیم.

خرید دزدگیر منزل حرفه ای

با انتخاب یک دزدگیر منزل مناسب و خرید و نصب از فروشگاه معتبر و استفاده درست از آن شما دارای اولین و اصولی ترین دستگاه ضد سرقت خواهید شد.

از چه نوع دزدگیر منزل استفاده کنیم؟

دزدگیرهای منزل در سه نوع ساده ,خط شهری و سیمکارتی تولید میشوند. اگر از دزدگیر های ساده و بدون تلفن کننده استفاده کنید فقط صدای آژیر را خواهید داشت که این از لحاظ امنیتی چندان مطلوب نیست و توصیه نمیشود. دزدگیر منزل  با تلفن کننده شهری دارای تلفن کننده خط ثابت است که به خط شهری متصل میشود و از طریق آن با مالک تماس میگیرد و پیغامی را پخش میکند.در این حالت کاربر از سرقت مطلع شده و میتواند اقدام کند،اما در این مدل دزدگیر منزل اگر سارق قبل از سرقت سیم های تلفن ساختمان را که معمولا از جلو درب میگذرند را قطع کند دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد و فقط صدای آژیر میماند.

اما دزدگیر های اماکن سیمکارتی به راحتی قابل از کار انداختن نیستند و حک نمیشوند و از امنیت بالایی برخوردارند.همچنین به دلیل استفاده از سیمکارت قابلیت های بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع دزدگیر منزل دارند.

امکاناتی نظیر دریافت گذارشات از طریق پیامک,فعال و غیر فعال کردن دستگاه از راه دور و تنظیمات آن توسط نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه که با اضافه شدن ماژول سیمکارتی به سیستم دزدگیر های امروزی خانه امکان پذیر شده است

خرید دزدگیر منزل حرفه ای

دزدگیر منزل ایران یا خارجی

درهنگام خرید دزدگیر اماکن به نوع , برند , گارانتی و قیمت دزدگیر منزل توجه کنید,دستگاه های به روز سیم کارتی هستند و امکانات زیادی را برای شما به همراه می آورند.سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که شرکت خدمات دهنده آن داخل کشور باشد و از لحاظ خدمات درآینده به مشکل برنخورید.

دزدگیر های چینی هم که در بازار با نامهای مختلفی موجود میباشند و قالبا در یک پک بسته بندی شده با نامهای گوناگون ارائه میشوند بسیار ضعیف هستند و نقص های امنیتی زیادی دارند.در دزدگیر های اماکن ایرانی میتوان یک باتری ۱۲ ولت ۴.۵ یا ۷.۵ آمپر قرار داد که قابلیت نگهداری برق برای دزدگیر تا حدود ۱ روز را دارد اما در دزدگیر های چینی یک باتری کوچک وجود داری که حداکثر ۳ ساعت میتواند دزدگیر منزل را روشن نگه دارد که این نقطه ضعف این دستگاهها است.

خرید دزدگیر منزل حرفه ای

بهترین برندهای دزدگیر اماکن

برندهایی مانند فایروال,کلاسیک,انیک,سایلکس,جی ام کا,گپ,مستر, بتا و سیماران,فایواستار, از جمله برندهای خوب و محبوب ایرانی در ضمینه دزدگیر منزل هستند که کیفیت و خدمات خوبی دارند.البته در این میان برند دزدگیر منزل فایروال حرف اول را میزند و از لحاظ امکانات واز دیگر برندها بالاتر است.

دزدگیر منزل فایروال

دزدگیر منزل فایروال دارای ۸ زون بیسیم و باسیم میباشد که در مقایسه با برند های دیگر که ۴ ویا ۵ زون هستند مناطق بیشتری را به صورت مستقیم پوشش میدهد. مثلا اگر مکانی مانند منزل و یا اداره دارای ۸ اتاق باشد و دستگاه شما ۴ زون باشد شما مجبور هستید ۴ اتاق دیگر را بصورت سری با اتاق های دیگر ببندید بنابراین هنگام تحریک دزدگیر منزل نمیتوانید متوجه شوید که سنسور کدام اتاق فعال شده,اما اگر دستگاه ۸ زون داشته باشد هر زون یا ناحیه را به یک اتاق اختصاص میدهید و اتاقی را که در ان چشمی فعال شده را از روی ال ای دی های دستگاه پیدا می کنید.

دزدگیر منزل کلاسیک

دزدگیر اماکن کلاسیک یکی از برند های قدیمی در ایران است که کیفیت بالای آن باعث شهرت آن شده است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۶۲ شروع کرده و در تولید دستگاه‌های الکترونیکی افتخارات متعددی را کسب نموده است.

 شناخته شده ترین محصول کلاسیک دزدگیر Z۴  اولترا و تلفن کننده سیمکارتی G۱  می باشد.با وجود این که دو دستگاه جدا از هم هستند ولی قابلیت های خوبی را به عنوان دزدگیر خانه ارائه می‌دهند .

دزدگیر سایلکس

صنایع الکترونیک سایلکس با بیش از ۲۰ سال سابقه درعرصه تولید سیستم‌های حفاظتی اولین محصول خود دزدگیر اتومبیل را به بازار عرضه نموده و با گذشت زمان و کسب تجربه در مسیر تولید و مسائل فنی به تنوع محصولات خود افزوده و در حال حاضر با هدف تحقق شعار «تولید ملی؛ کیفیت جهانی» به یکی از مدرن‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های حفاظتی و امنیتی اماکن و ریموت کنترل‌های درب‌های اتوماتیک در داخل کشور تبدیل گشته است

دزدگیر منزل  سایلکس SG۷ قابلیت نصب ریموت کنترل و چشمی های حرکتی بیسیم هاپینگ کد را دارد،که باعث میشود امنیت دستگاه بالا برود.سایلکس جز برندهای محبوب و پرفروش بازار میباشد و توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند .این دستگاه دارای ۵زون یا ناحیه ای برا نصب سنسوره میباشد.این دزدگیر منزل کاملا ایرانی بوده و خدمات و پشتیبانی خوبی دارد.

سنسورلرزشی درب

اکثر سرقت ها در زمان کم  و از طریق شکستن قفل درب انجام شده اند. برای حل  این مشکل میتوان از سنسورهای لرزشی (شوک سنسور) استفاده نمود. شوک سنسور یک وسیله کوچک الکترونیکی است که به ضربه حساس بوده و با تشخیص ضربه وارد شده، برای دزدگیر سیگنال ارسال خواهد کرد.

خرید دزدگیر منزل حرفه ای

سنسور های تشخیص حرکت

یکی از متداول ترین سنسورهایی که امروزه در خانه هوشمند به عنوان سیستمهای اعلام سرقت و یا دزدگیر اماکن و منزل مورد استفاده قرار می گیرد سنسورحرکتی Motion Sensor می باشند که امروزه با اسامی گوناگون از جمله سنسورحرکتی ، چشمی ،رادار، PIRو…می توان آنها را در بازار یافت.

این سنسورها به خاطردید وسیع و پروسسی که در محیط انجام می دهند امروزه به یکی از اجزاء اصلی سیستمهای دزدگیر در خانه های هوشمند تبدیل شده اند به طوری که بیشترشرکتها در اکثر پروژه های اعلام سرقت خود از این سنسورها استفاده می کنند .هدف اصلی از آشکار سازی حرکت تشخیص ورود فرد مزاحم به محیط و ارسال پالس هشدار به سیستم مرکزی است. کارکرد مهم و اصلی این تجهیزات در زمان عدم حضور شما در محیط است.این سنسورها به دو صورت با سیم و بدون سیم به دزدگیرهای منزل متصل میشوند.

تفاوت چشمی سیم دار و بیسیم دزدگیر منزل

به طور کلی از لحاظ کیفیت تولید هیچ تفاوتی میان چشمی های دزدگیر بیسم و باسیم وجودندارد و هردو با یه کیفیت تولید میشوند.اما تفاوتایی بین این دو در عملکرد وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.از لحاظ نصب هم تفاوتی میان این دو وجود ندارد وباید شرایط مناسب نصب برای هردو آنها رعایت شود.مانند اینکه چشمی در مقابل نورآفتاب ویا پرده متحرک ویا در مجاورت منبع حرارتی قرار نگیرد.

اما نقطه ضعف چشمی بیسیم دزدگیر منزل باطری آن است.این چشمی معمولا از باطری ۹ولت کتابی استفاده میکند که بسته به محل نصب و مقدار حرکت افراد درشبانه روز از مقابل چشمی ،زمان تموم شدن باطری  مشخص میشود،هنگامی که باطری چشمی دزدگیر به اتمام برسد برای هشدار پیغامی به دستگاه میدهد و آن رافعال میکند و دستگاه آژیر میکشد و این کار را زمانی انجام میدهد که دستگاه فعال است.بنابراین شما تصور  میکنید که دستگاه خطا داده درصورتی که این هشدار را میدهد که شما باطری چشمی را عوض کنید تا خانه بی حفاظ نماند.

-بهتراست نصب دزدگیر را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه گارانتی هستند.ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی دزدگیر اماکن بخواهید که بعد از کارشناسی، کل سیستم را برای شما نصب کرده و در انتها باشما تسویه حساب کند.بعضی از شرکت ها ابتدا دزدگیر و لوازم رابه شما می فروشند و شما پس از دریافت اجناس و تسویه ،شماره نصاب را به شما میدهند تا برای نصب هماهنگ کنید،دراین صورت نصاب دزدگیر اماکن ممکن است شمارا اذیت کرده و از لحاظ هزینه و نوع کار کم کاری کنند.

دزدگیر اماکن باید به طور دوره ای هر ۱ ماه یک بار و یا قبل از رفتن به مسافرت کنترل شود. بدین صورت که دزدگیر را توسط ریموت یا نرم افزار فعال کرده سپس وارد خانه شده تا دزدگیر فعال شود و آژیر بزند، با شماره تماس های ذخیره شده در تلفن کننده تماس گرفته و پیامک دهد. در این حالت نباسد دزدگیر را سریع غیر قعال کنید و اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ ثانیه صدای آژیر ادامه پیدا کند تا تلفن کننده به طور کامل با تمام شماره هایی که به آن داده اید تماس بگیرد. باتری داخل دستگاه دزدگیر اماکن نیز باید هر دو سال یکبار تعویض شود زیرا باتری های دزدگیر اماکن حدودا هر دو سال یکبار فاسد می شوند.

کد خبر 644568

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha