در آستانه نماز با شکوه عید سعید فطر و برگزاری بزرگ‌ترین همایش سالانه کشور، ناوگان حمل‌ونقل شهری پایتخت برای انتقال یک میلیون نمازگزار به مصلای بزرگ امام خمینی آماده شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب افزود: با استفاده از تجارب 2 سال گذشته در زمینه جا به جایی نمازگزاران ، تدارک گسترده برای حضور با شکوه شهروندان در این تجمع کم نظیر پیش‌بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در 3بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تسهیلات و خدمات ویژه‌ای را به‌منظور نقل و انتقال نمازگزاران از اقصی نقاط پایتخت تدارک دیده است.

به گفته وی، شبکه مترو به‌منظور تسهیل در انتقال نمازگزاران از ساعت 30/5 بامداد روز عیدسعید فطر به‌صورت رایگان از تمامی ایستگاه‌های مترو به 2 ایستگاه مصلی در شمال و شهید بهشتی در جنوب مصلی که فاصله مکانی یکسانی با محل برگزاری نماز دارند، اقدام می‌کند و در پایان مراسم نیز نمازگزاران را به مبادی اولیه باز می‌گرداند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته مابین شرکت مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌ها نسبت به جا به جایی نمازگزاران از نقاط مختلف شهر به مقصد ایستگاه‌های مترو و بر عکس به‌طور رایگان اقدام خواهند کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اختصاص 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی به‌منظور جا به جایی نمازگزاران اضافه کرد: اتوبوس‌ها از ساعت 6 صبح روز عید سعید فطر از 100 ایستگاه اصلی در میدان‌ها و مراکز مهم تهران آماده انتقال نمازگزاران به مصلی خواهند بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این اتوبوس‌ها در 150 ایستگاه محلی در مساجد و نقاط اصلی مناطق 22 گانه نمازگزاران را به مقصد مصلی منتقل می‌کنند، یادآور شد: اتوبوس‌ها بلافاصله پس از پایان نماز نسبت به بازگرداندن ایشان به مبادی اولیه اقدام می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهارات خود درخصوص خدمات تاکسیرانی گفت: 150 دستگاه تاکسی ون به‌منظور جا به جایی نمازگزاران در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی تا میدان تختی و در تقاطع قائم مقام تا مصلی در نظر گرفته شده است.

5 پارکینگ در محدوده مصلی

تشکری هاشمی پیش‌بینی 5 پارکینگ در محدوده مصلا به‌منظور توقف خودروهای سواری را از جمله خدمات در نظر گرفته بر شمرد و خاطرنشان کرد: خیابان شهید عشق یار در محدوده میدان نیلوفر نیز به پارک موتورسیکلت‌ها اختصاص یافته است.

به گفته وی، پارکینگ مجتمع امام خمینی در شمال شرق مصلی و پارکینگ‌های بنیاد و بیهقی در شمال غرب مصلی جهت خودروهای سواری و پارکینگ‌های لجستیکی در جنوب شرق مصلی و پارکینگ دیگری نیز در ضلع جنوب غربی داخل مصلی به‌منظور خودروهای مدعوین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 64517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز