نمایندگان در نخستین جلسه پس از یک هفته تعطیلی و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس، مسئولیت کلیه امور اجرایی مجلس را به رئیس مجلس سپردند.

به گزارش همشهری، نمایندگان با اصلاح ماده 60 آیین‌نامه داخلی مجلس، کلیه امور اجرایی مجلس را به رئیس مجلس سپردند.

پیش از این کلیه امور اداری مجلس برعهده هیات رئیسه مجلس بود.  نمایندگان همچنین با الحاق یک تبصره به ماده 59 آیین‌نامه داخلی مجلس، به هیات رئیسه مجلس اختیار دادند تا طرح‌ها و لوایحی را که در حوزه مسائل مهم  کشور است به این کمیسیون ارجاع کنند.

براساس این اصلاحیه، اعضای کمیسیون ویژه بنا به‌نظر پیشنهاد دهندگان 15 نفر خواهد بود و مستقیما در جلسه علنی توسط نمایندگان و با رای مخفی انتخاب خواهند شد.

سؤال از 6 وزیر

سؤال داریوش قنبری نماینده ایلام از منوچهر متکی وزیر امور خارجه درخصوص دلایل سکوت غیرقابل توجیه درباره توسعه طلبی کشور امارات و مداخله در مسائل ایران و سؤال نادر قاضی پور، جواد جهانگیرزاده و سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه از غلامحسین نوذری وزیر نفت اعلام وصول شد.

موسی قربانی عضو هیات رئیسه مجلس همچنین از وصول سؤال اقبال محمدی نماینده مریوان و سروآباد و سؤال سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا از وزیر نفت خبر داد. انصراف محمد رضا میرتاج الدینی نماینده تبریز از سؤال خود از وزیر دادگستری نیز اعلام وصول شد.

3تجمع

صبح دیروز جمعی از معلمان دیپلم حق التدریسی، شرکت‌کنندگان در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور و تعدادی از جانبازان، مقابل مجلس تجمع کردند.

معلمان خواستار استخدام در وزارت آموزش و پرورش و دیدار با نمایندگان استان خود بودند. تعدادی از جانبازان زیر 25 درصد استان کرمانشاه نیز با تجمع مقابل مجلس تاکید داشتند که مقرری  آنها  قطع شده است.

کد خبر 64521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز